H&M in Romania: a reusit sa ajunga lider in vanzari, avand o imagine excelenta. In Vest e doar "segment economic"
Reusita financiara a retailerului suedez H&M în România se datoreaza, în mare parte, imaginii pe care si-a creat-o, indica o analiza realizata de compania de cercetare Euromonitor. Înca de la început, s-a pozitionat inteligent pe o piata care aspira "sa îmbrace" o imagine vest-europeana cu bani putini. Pentru clientii statelor din vestul Europei, H&M este cel mult un brand "acceptabil" pe segmentul economic.
Retailerul suedez de moda Hennes&Mauritz (H&M) a raportat anul trecut, potrivit datelor furnizate de catre Ministerul de Finante, rulaje de aproximativ 150 de milioane de euro (665 de milioane de lei), cu 25% fata de anul anterior si cu 30% peste al doilea jucator din piata, lantul Zara operat de compania spaniola Inditex. Este al cincilea an consecutiv de crestere sustinuta pentru brandul care a reusit, la doi ani de la lansarea pe piata locala in 2011, sa urce de pe pozitia a cincea pe prima. Iar performantele sale se evidentiaza si in raport cu celelate piete in care opereaza. In ciuda puterii de cumparare scazuta din Romania, subsidiara locala a H&M a inregistrat cele mai mari vanzari per magazin din toata Europa Centrala si de Est. "Acest succes se datoreaza unui mix favorabil de factori printre care cresterea puterii de cumparare a romanilor, cresterea preferintei clientilor pentru retailerii moderni, politica de pret, si, cel mai important, strategia de marketing", arata analiza realizata de specialistii companiei de cercetare Euromonitor.
Perceptia aduce cei mai multi clienti
De fapt, spun analistii Euromonitor, evolutia vanzarilor H&M in Romania se poate explica mai ales prin prisma perceptiei pe care o au romanii fata de cest brand care ii face sa se simta ca traiesc un stil de viata similar cu cel al vest-europenilor. Pentru acestia din urma insa, H&M inseamna un lant de magazine "acceptabil" pe segmentul economic.
Detalii, pe Economica