Ilinca, Softbinator Technologies: Suntem foarte aproape sa preluam o firma de consultanta in tehnologie, o directie pe care dorim sa o dezvoltam
În timp ce multe companii se confrunta cu probleme din cauza blocajelor din piata si au pus proiectele de dezvoltare în asteptare, Softbinator Technologies, companie româneasca specializata în proiecte de R&D în blockchain si Inteligenta Artificiala, anunta ca este "foarte aproape" sa semneze preluarea unei companii de consultanta în domeniul tehnologic. Mai mult, se afla în discutii avansate cu câteva startup-uri din zona de Inteligenta Artficiala si din robotica pentru a investi în acestea, iar în timpul starii de urgenta a facut si angajari pentru specialisti IT, spune într-un interviu pentru ECONOMICA.NET, Daniel Ilinca, CEO Softbinator Technologies.
1. Ati anuntat ca doriti sa angajati 30 de specialisti. Cum a decurs procesul de recrutare, l-ati inchis sau inca mai cautati?
In ultima luna am reusit sa angajam zece oameni, procesul de recrutare ramanand activ, iar asta si pentru ca noi ne-am setat ca prioritate sa crestem accelerat si atunci ne propunem sa scanam piata in continuare pentru noi recrutari, dar si pentru noi proiecte. Dupa cum am anuntat recent, suntem interesati chiar sa preluam sau sa facem parteneriate de lunga durata cu companii mici ale caror proiecte au avut de suferit in aceasta perioada. De altfel, in urma anuntului respectiv am primit mesaje interesante, iar pe unele sper sa le putem concretiza.
2. Pozitiile deschise erau doar pentru Bucuresti sau si pentru Constanta?Pozitiile sunt pentru ambele locatii – avem o alocare pe proiecte in functie de specializari si independent de locatie. Prin urmare, colegii nostri din Constanta pot lucra foarte bine in proiecte in care majoritatea echipei este in Bucuresti si viceversa.
3. Ce specializari IT se gasesc cel mai usor si care sunt cele mai dificil de gasit si de ce?In prezent, este destul de dificil sa gasesti specialisti buni in blockchain, spre exemplu. Este un domeniu relativ nou, cu putini oameni si cateva companii care l-au explorat cu adevarat. Noi avem cativa colegi foarte buni in blockchain si chiar am lucrat la cateva proiecte pe aceasta tehnologie. Din motive lesne de inteles, nu putem vorbi despre ele momentan.Totusi, incercam sa nu ne rezumam la specializari in procesul de recrutare. Sigur, avem seturi specifice de competente pe care le cautam pentru diferite proiecte, insa ne intereseaza in primul rand capacitatea viitorilor nostri colegi de a deprinde abilitati si de a invata noi tehnologii, de a experimenta si de a veni cu solutii creative. Angajam des pentru atitudine, pentru ca, in general, competentele pot fi dobandite mai usor. Probabil ca seniorii sunt mai greu de recrutat, insa prioritatea noastra este sa investim in oameni si sa le dam ocazia sa ajunga la nivelul de specializare pe care si-l doresc si de care noi avem nevoie.
4. Cum veti continua activitatea dupa 15 mai?Decizia noastra este sa nu ne intoarcem imediat la birou. Deja am inceput sa pregatim spatiul astfel incat sa corespunda cerintelor de sanatate si securitatea muncii si am inceput o consultare cu colegii nostri sa stim cati sunt dispusi, isi doresc sau pot sa vina la birou cu respectarea tuturor recomandarilor. In functie de asta, vom decide daca vom organiza mai multe etape de revenire la birou, sau vom organiza programul in ture, sau daca vom aplica aceste masuri in paralel, asa incat munca la sediul companiei sa fie un beneficiu pentru colegii nostri si nu o sursa de stress. Ne ajuta faptul ca lucrul de acasa se poate desfasura in conditii de productivitate foarte aproape de normal si, prin urmare, nu suntem presati sa actionam mai rapid decat am fi pregatiti.
Detalii, pe Economica