In asteptarea 5G, cererea pentru smartphone-uri a ramas slaba si in trimestrul al treilea
Vânzarile globale de smartphone-uri au continuat sa scada în trimestrul al treilea, când piata s-a contractat cu 0,4% comparativ cu trimestrul al treilea din 2018, potrivit Gartner. Cererea a ramas slaba, deoarece consumatorii au devenit mai preocupati de obtinerea de valoare pentru bani.
„Pentru majoritatea utilizatorilor de smartphone-uri, a scazut dorinta de a detine cel mai putin scump smartphone. Utilizatorul de astazi ai telefoanelor inteligente opteaza pentru smartphone-urile de nivel in defavoarea celor de nivel superior, deoarece ofera un raport calitate/pret mai bun", a declarat Anshul Gupta, director de cercetare senior la Gartner. „In plus, in timp ce asteapta ca reteua 5G sa aiba acoperire in mai multe tari, utilizatorii de smartphone-uri intarzie deciziile de cumparare pana in 2020".
Aceasta schimbare a determinat branduri precum Samsung, Huawei, Xiaomi, OPPO si Vivo sa isi consolideze portofoliile entry-level si midtier. Noua strategie a ajutat Huawei, Samsung si OPPO sa creasca in al treilea trimestru al anului 2019. In schimb, Apple a inregistrat o alta scadere de doua cifre a vanzarilor.
Topul producatorilor
Samsung si-a mentinut pozitia nr. 1 la nivel global in al treilea trimestru al anului 2019, prin cresterea vanzarilor de smartphone-uri cu 7,8%, fata de T3 din 2018, la 79 milioane de unitati. „Reinnoirea agresiva a portofoliului sau, cu accent pe segmentele medii si entry level, a dus la consolidarea pozitiei sale in piata”, a spus Gupta.
Huawei a fost singurul dintre primii cinci furnizori la nivel mondial de smartphone-uri care a inregistrat o crestere de doua cifre a vanzarilor de smartphone-uri in trimestrul al treilea al anului 2019. Compania a vandut 65,8 milioane de smartphone-uri, cu o crestere de 26% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Performanta companiei in China a fost motorul cheie al cresterii sale globale de vanzari de smartphone-uri. A vandut 40,5 milioane de smartphone-uri in China si si-a marit cota de piata locala cu aproape 15 puncte procentuale.
Vanzarile de iPhone ale Apple au continuat sa scada in al treilea trimestru din 2019. Apple a vandut 40,8 milioane de iPhone, in scadere cu 10,7%. „Desi Apple si-a continuat promotiile si reducerile pe diverse piete, acest lucru nu a fost suficient pentru a stimula cererea la nivel global”, a spus Gupta. „Vanzarile pe piata din China Mare au continuat sa se imbunatateasca, insa acestea vin dupa o scadere de doua cifre inregistrata la inceputul anului. IPhone 11, 11 Pro si 11 Pro Max au inregistrat o buna adoptie initiala, ceea ce sugereaza ca vanzarile ar putea fi pozitive in ultimul trimestrul ramas".
Detalii, pe Economica