In spatele succesului Dacia se ascunde tehnologia
Cel mai mare centru tehnologic din Romania isi dezvaluie secretele. Cum se construieste o Dacie?
De la Bucuresti pâna la Mioveni sunt circa 130 km, pe care i-am parcurs cu autocarul într-o ora si 30 de minute.
Uzina cuprinde patru mari departamente Presaj, Vopsitorie, Montaj si Caroserie. Cei mai multi angajati, 2.416, sunt în aceasta din urma sectie. Ei lucreaza „cot la cot“ cu 64 de roboti, care realizeaza 5% din totalul operatiunilor din departament (sertizare, sudura, manipuluare). Sudura la automobilele Dacia este realizata în proportie de 98% manual, iar ca fapt divers un Logan berlina are nu mai putin de 4.600 de puncte de sudura. Eficacitatea este rasplatita de sefii de la Dacia, în fiecare luna fiind ales cel mai bun angajat, a carui poza troneaza la intrarea în hala de productie. La iesirea din sectia de Caroserie, de pe un panou adresat personalului aflam si reducerea de care beneficiaza un angajat Dacia la achizitionarea unui model: 5%, plus conditii de finantare speciale prin Dacia Finance.
Detalii, pe Capital