Inteligenta artificiala in business: companiile o vor, dar putine o folosesc
Un studiu recent al International Data Corporation (IDC) asupra companiilor globale care utilizeaza deja solutii de inteligenta artificiala (AI) a constatat ca doar 25% au dezvoltat o strategie AI la nivel de organizatie. În acelasi timp, jumatate din organizatiile intervievate vad AI ca o prioritate, iar doua treimi au o cultura care pune AI pe primul loc.
"Organizatiile care imbratiseaza AI vor avea angajamente mai bune ale clientilor si vor avea rate accelerate de inovare, competitivitate sporita, marje mai mari si angajati productivi. Organizatiile din intreaga lume trebuie sa-si evalueze viziunea si sa-si transforme oamenii, procesele, tehnologia si disponibilitatea datelor pentru a beneficia pe deplin de puterea AI si a se dezvolta in era digitala", a declarat Ritu Jyoti, vicepresedinte al programului, Strategii de inteligenta artificiala.
Principalii factori care au stat la baza initiativelor AI ale acestor companii au fost imbunatatirea productivitatii, agilitatea afacerii si satisfactia clientilor prin automatizare. Un timp mai rapid de a ataca piata cu produse si servicii noi a fost un alt motiv principal pentru implementarea AI. Costul solutiilor AI, lipsa personalului calificat si datele alterate au fost identificate ca fiind principalii factori care impiedica implementarea tehnologiei AI in aceste organizatii.
Alte rezultate cheie din sondaj includ:
Mai mult de 60% dintre organizatii au raportat ca si-au modificat modelul de afaceri odata cu adoptarea AI. Operatiunile IT reprezinta aria de activitate numarul 1 pentru implementarea AI, urmata indeaproape de serviciul clienti si de managementul fraudelor/riscurilor.
Detalii, pe Economica