Kaspersky Romania: Operatorii telecom vor deveni jucatori importanti pentru vanzarea de solutii de securitate. In alte tari se intampla deja
Operatorii telecom vor deveni jucatori importanti pentru vânzarea de solutii de securitate si ar putea depasi în câtiva ani livrarile tuturor magazinelor din online, spune Bogdan Pismicenco, Territory Sales Manager România, Moldova si Bulgaria pentru Kaspersky.
"Operatorii telecom au inceput deja sa vanda si servicii alternative, altele decat voce si date. Zona de cybersecurity este una de interes si in crestere, iar ei au ceva ce nu mai are nicio alta companie privata - un numar foarte mare de utilizatori deja existenti carora le pot oferta astfel de produse. Eu cred ca pe viitor vor deveni niste jucatori importanti pentru vanzarea de solutii de securitate. Pot sa inceapa cu zona de consumer, dupa aceea sa treaca si in zona de business sau sa le faca simultan. In alte tari europene se intampla deja si se fac bani frumosi din asta pentru ca o alternativa pentru a oferi servicii cu valoare adaugata sunt solutiile de securitate. Parerea mea este ca in cativa ani vor depasi poate cumulat vanzarile intregului mediu online", a spus intr-un interviu pentru ECONOMICA.NET, Bogdan Pismicenco, Territory Sales Manager Romania, Moldova si Bulgaria pentru Kaspersky.
In ceea ce privesc solutiile de securitate pentru telefonul mobil, Romania sta foarte prost, insa o posibila rezolvare ar putea veni tot de la operatorii telecom pentru ca sunt cei care ofera internet pe mobil.
"La securitatea pe mobil stam prost in continuare. Si aici tot industria telecom o vad ca pe un principal vector de crestere a solutiilor de securitate pe mobil pentru ca ei sunt principalii care furnizeaza internet mobilul. Noi avem deja un proiect de genul acesta in Bulgaria, cu cel mai mare operator de acolo care ofera tuturor clientilor sai posibilitatea de a cumpara lunar securitate pentru mobil cu un pret destul de mic care intra in abonamentul lunar si merge chiar bine proiectul, iar Bulgaria este o tara mica. Am vrea sa incepem ceva similar si cu un operator din Romania", explica Pismicenco.
El a precizat ca ponderea vanzarilor de solutii de securitate pentru zona de business in livrarile totale ale Kaspersy Romania este de circa 55-60%, restul reprezentand zona de solutii de tip home use, pentru clienti casnici. Potrivit acestuia, se observa in piata "o migrare masiva" a vanzarilor din magazinele fizice in mediul online in ceea ce priveste zona clientilor casnici.
In schimb, vanzarile pentru clientii business au avansat in acest an cu 20% fata de anul trecut, in special datorita implementarii regulamentului GDPR, dar si pentru ca atacurile cibernetice indreptate catre companii au crescut, astfel ca din ce in ce mai multe aleg solutii suplimentare de securitate.
"Anul a inceput bine la vanzarile pentru companiile mici si mijlocii. Avem o crestere undeva la 20% a solutiilor pentru IMM-uri versus anul trecut. Concluzia poate fi ca daca zona de enterprise lucrurile stau bine, dar niciodata nu o sa fie o crestere asa spectaculoasa pentru ca acest tip de companii sunt putine in Romania, iar dintre ele o mare parte sunt multinationalele. Unele dintre ele cumpara din afara, altele cumpara de aici, depinde cum e politica lor, iar pe celelalte ramase este bataie foarte mare. Pe cand zona de IMM-uri este mult mai mare, exista in jur de 400.000, asa ca exista posibilitate de crestere pentru ca inca nu au solutii de securitate. Cresterea vine din o mai mare constientizare mai ales dupa atacuri ransomware si au inceput sa afecteze din ce in ce mai multe companii si datorita implementarii GDPR si mai ales a amenzilor care au inceput sa fie date. Desi 20% pare un procent bun, daca ne referim la potential ar putea fi mult mai mare", a adaugat reprezentantul Kaspersky.
Detalii, pe Economica