La 10 ani de la retragere, baschetbalistul Michael Jordan continua sa incaseze 80 de milioane de dolari anual din reclama
Fostul baschetbalist american Michael Jordan, care a implinit, duminica, 50 de ani, continua sa fie una dintre personalitatile sportive cu cele mai mari venituri, el incasand 80 de milioane de dolari in 2012, in special datorita parteneriatelor cu firme precum Nike, Gatorade sau 2K Sports.
Air Jordan continua, la 50 de ani, sa fie printre personalitatile sportive cu cele mai mari venituri.
Potrivit revistei Forbes, citat de Mediafax, pe langa cele trei parteneriate, Jordan mai obtine sume importante de la Hanes (magazine de imbracaminte sport), de la Upper Deck (producator de cartonase ilustrate), de la Presbyterian Healthcare (o retea de spitale), de la sase restaurante, de la un showroom auto din Carolina de Nord si de la o echipa de sporturi cu motor, detinand totodata 80% din actiunile formatiei Charlotte Bobcats, din NBA.
Desi s-a retras din activitate de zece ani, Jordan se afla pe locul doi in clasamentul celor mai bine platiti sportivi din lume, dupa pugilistul american Floyd Mayweather, care a obtinut 85 de milioane de dolari.
Marca Jordan, divizie a producatorului de echipament sportiv Nike, este "raspunzatoare" pentru majoritatea veniturilor lui Jordan. Parteneriatul dintre Nike si Jordan este in vigoare de cand Michael a fost ales de Chicago Bulls de la Universitatea din Carolina de Nord, in "draft-ul" din 1984. Contractul initial, semnat pe durata a patru ani, avea o valoare de 500.000 de dolari/an plus bonusuri. Desi actuala intelegere este secreta, unele surse apropiate celor doua parti sustin ca aceasta ar fi in jurul a 60 de milioane de dolari anual.
Desi au trecut aproape 30 de ani de la semnarea primului parteneriat, Nike, prin marca Jordan, detine o cota de piata 58% in SUA in randul produselor pentru baschet. Pe locul doi in acest clasament se afla firma mare Nike (34%), Adidas (5,5%), Reebok (1,6%), si Under Armour (0,6%).
In ciuda faptului ca Nike a semnat de curand contracte pentru marca Jordan cu baschetbalistii Carmelo Anthony, Blake Griffin si Chris Paul, precum si cu Derek Jeter (baseball) si cu Denny Hamlin (Nascar), tot produsele din seria Air Jordan sunt cel mai bine vandute.
"Brand-ul Jordan se descurca foarte bine", a declarat analistul financiar Christopher Svezia. Acesta estimeaza ca marca a crescut cu 25-30 la suta in 2012, generand in prezent venituri de 1,75 de miliarde de dolari la nivel mondial, din produse vestimentare si incaltaminte. In SUA, marca Jordan a generat venituri de 1,25 de miliarde de dolari, potrivit SportsOneSource.
LeBron James (Miami Heat) este jucatorul de baschet in activitate care "vinde" cel mai bine, insa acesta reuseste sa vanda o pereche de incaltaminte la sase Jordan.
In acest weekend, Nike a scos pe piata modelul Air Jordan XX8, cel de-al 28-lea model din franciza Jordan. Pretul de vanzare este de 250 de dolari. Desi continua sa scoata produse noi sub marca Air Jordan, Nike vinde si versiuni retro ale francizei, cu preturi cuprinse intre 130 si 150 de dolari.
Notorietatea lui Michael Jordan se vede si pe retelele de socializare, pe pagina de Facebook fostul baschetbalist avand 22 de milioane de fani, ceea ce il claseaza pe locul patru, dupa fotbalistii Cristiano Ronaldo, Lionel Messi si David Beckham.
Averea neta estimata a lui Michael Jordan este de 650 de milioane de dolari, insa aceasta poate creste datorita celor 80% dintre actiunile detinute la Charlotte Bobcats. Valoarea clubului de baschet a crescut cu 14%, pana la 315 milioane de dolari. Datoriile clubului se cifreaza, insa, la 150 de milioane de dolari.
Detalii, pe Finantistii