Luminita de la capatul tunelului! CFR a redeschis circulatia intr-un tunel feroviar pe care il reabiliteaza de 22 de ani
Dupa 22 de ani de la demararea reabilitarii Tunelului Filesti din Galati, CFR Infrastructura a redeschis vineri circulatia prin acesta. Refacerea tunelului a început în 1996, dar lucrarile s-au desfasurat cu foarte mari întârzieri, din cauza lipsei finantarii.
CFR a redeschis vineri, 7 decembrie, circulatia in tunelul Filesti de pe firul I al liniei CFR Bucuresti - Galati, a spus pentru ECONOMICA.NET inginerul feroviar Aurel Ciotarca, fost director al Regionalei CFR Galati.
Astfel, in prezent se circula pe ambele firuri de cale ferata.
Tunelul feroviar Filesti de pe firul I al liniei Bucuresti - Galati, in lungime de 770 metri, a fost construit si inaugurat inainte de 1900. In 1967 autoritatile au inaugurat al doilea tunel la Filesti.
Potrivit presei locale, lucrarile de reparatii capitale la tunelul vechi au demarat in 1996, cand costurile initiale erau estimate la 39 de milioane de lei. Din cauza ca fondurile au fost alocate cu taraita, lucrarile au stagnat, scrie PresaGalati. Dar intreruperile sistematice ale lucrarilor au avut un efect negativ si in ceea ce priveste constructiile de pe terenurile aflate deasupra tunelului si au dus la refacerea proiectului, lucru care s-a si intamplat prin 2012. Valoarea devizului lucrarilor insa s-a dublat, la 94,14 milioane de lei, potrivit sursei citate.
Detalii, pe Economica