Magazinele de bricolaj si mobila trebuie sa inventeze unitati mai mici daca vor sa ajunga in zonele dens populate. IKEA face teste
Retailerii de bricolaj, magazinele de mobila si cele de decoratiuni au înregistrat performante financiare admirabile, si asta datorita unei piete rezidentiale puternice. Însa tendinta pe viitor este ca acesti retaileri vor trebui sa gaseasca o modalitate de a veni mai aproape de clienti.
"Pe masura ce proximitatea continua sa detinta un rol important, retailerii care opreaza in formate mari, precum cei de pe segmenul bricolaj sau mobila, ar trebui sa vina cu formate mai mici pentru a intra intr-un mall si pentru a fi mai aproape de zonele dens populate", potrivit unui studiu Colliers.
Studiul mai arata ca desi Romania a inregistrat cea mai mare crestere a comertului online din Uniunea Europeana in 2017, de 37%, rata de neocupare a centrelor comerciale ramane scazuta, iar interesul retailerilor pentru piata locala ramane mare.
"Este destul de dificul sa gasesti o suprafata de 300 de mp sau chiar mai mare pentru un magazin", se mai arata in studiul Colliers.
O parte dintre retaileri transforma magazine intr-un instrument pentru vanzarile totale, cu ajutorul onlineului: de exemplu, un articol de imbracaminte poate fi comandat online, dar poate fi schimbat, in caz ca nu e marimea potrivita, direct in magazin.
IKEA testeaza formate mici
IKEA testeaza deja, la ea acasa, o optiune de a fi mai aproape de clienti. In toamna anului trecut, retailerul a lansat un magazin pop-up (cu durata limitata) dedicat bucatariilor, in centrul orasului Stockholm. Magazinul trebuia sa fie deschis pana in luna februarie a acestui an, insa retailerul a decis prelungirea perioadei pana in aceasta vara.
Directorul general al IKEA Suedia, Hakan Svedman, spunea la cateva luni de la deschiderea magazinului ca vor sa ofere clientilor urbani un mod de ecoonomisire a timpului de a face cumpraraturi la IKEA, dar si ca raspuns al preferintei pentru cumparaturile online, fata de comertul traditional. In magazin sunt prezentate sapte bucatarii, pe care clientii le pot comanda online. Acesta ar putea fi pasul IKEA de a veni mai aproape de clientii din orase.
Detalii, pe Economica