Mancarea cumparata de pe internet, o piata de aproape 60 de milioane de euro in Romania
Anul trecut, românii au comandat online mâncare si bautura în valoare de aproximativ 263 de milioane de lei, cu 21% mai mult decât un an în urma. Ne ajuta viteza buna a internetului, dar si gradul mare de penetrare a dispozitivelor mobile.
Magazinele online de mancare sunt tot mai des luate in calcul de romani atunci cand se gandesc la meniul lor, trendul observandu-se prin cresteri de doua cifre ale acestui canal de vanzare cunoscut mai ales pentru produse de folosinta indelungata si de valoare mare. Mai exact, anul trecut, romanii au cheltuit online pe mancare si bautura 263 de milioane de lei (67,7 milioane de dolari sau 57,1 milioane de euro), cu 21% mai mult decat anul anterior, arata un studiu realizat de catre Departamentul pentru Agricultura al SUA (USDA).
"Consumatorii romani navigheaza tot mai des si in numar tot mai mare pe internet pentru cumparaturi. Penetrarea mare a dispozitivelor mobile si vitezele bune ale conexiunilor la internet au generat cresteri in e-commerce. Vanzarile online (totale n.red) intre 2012 si 2016 au crescut cu 128%, in timp ce vanzarile de pe dispozitivele mobile s-au majorat cu 471%", noteaza specialistii USDA.
De altfel, datele USDA sunt confirmate si de studiile companiei de cercetare PMR care estimeaza ca in urmatorii ani canalul de internet va continua sa creasca cu 21,2% in medie intre 2019 si 2022, sustinut de o populatie extinsa de e-shoppers. "Vanzarile pe Internet au castigat popularitate in Romania, mai ales ca magazinele online atrag clientii prin afisarea unor preturi mai atractive decat cele gasite in magazinele fizice. Pe de alta parte, in ultimii ani, unii jucatori de top au lansat propriile magazinele lor online, iar dezvoltarea operatiunilor de internet de catre jucatori de top este de asteptat sa fie un factor care influenteaza puternic cresterea canalului, explica specialistii PMR.
Primul lant de hypermarketuri din Romania care si-a deschis portile si online pentru consumatorii din Bucuresti si zonele limitrofe a fost, in primavara lui 2013, retailerul francez Carrefour. Cu aproximativ un an inainte insa, serviciul era oferit si de Metro Cash&Carry, dar printre produsele listate nu erau incluse si cele alimentare. Metro vindea online produse de birotica, papetarie, electronice, electrocasnice, IT, curatenie si protocol.
Detalii, pe Economica