Mancarea nu prea se vinde la reducere in Romania. Semnul de discount apare la 20% dintre produsele de pe rafturi
Românii beneficiaza de reduceri de preturi la aproximativ 20% din alimentele comercializate, similar cu spaniolii, olandezii si brazilienii. În Noua Zeelanda procentul ajunge pâna la aproximativ 60%, iar în Australia la 40%, cu pierderi pentru producatori si retaileri însa.
Aflati inca in cautarea mixului perfect dintre advertising si promotiile din magazin, producatorii si retailerii din industria alimentara sunt inca reticenti in ceea ce piveste efectele reducerilor de pret asupra vanzarilor. Asadar, doar aproximativ 20% din volumele categoriilor alimentare sunt vandute cu un discount de cel putin 5%, indica studiile realizate de compania de cercetare Nielsen Romania. Un procent similar este intalnit in Spania (20%), Olanda (20%), Brazilia (21%) sau Germania (23%), in timp ce Franta si Belgia procentele sunt usor mai mici, de 17% si respectiv 18%.
"Investitia in promotii este un instrument foarte important pentru retaileri si producatori. Exista totusi mult loc pentru a optimiza aceasta investitie si pentru a balansa mai bine bugetele cheltuite intre advertising si promotie in magazin/promotie la raft. Un studiu Nielsen de exemplu ne arata ca la nivel global se cheltuiesc in jur de 500 de miliarde de dolari pe an pe promotiile din trade, iar 67% dintre ele nu genereaza ROI (return on investment n.red) pozitiv", au declarat pentru ECONOMICA.NET specialistii Nilsen Romania care au precizat faptul ca procentul de 20% nu include promotiile gen cupon, cadou, multi-pack, etc..
Potrivit acestora, in ultimii trei ani de cand Nielsen calculeaza acesti indicatori, procentul categoiilor alimentare comercializate cu discount "a crescut, dar mai degraba pentru categorii de non-food (produse pentru ingrijre a casei/personala)". In ceea ce priveste categoriile cu cele mai multe vanzari la promotie, acestea sunt, potrivit Nielsen, bauturi non-alcolice, bere, cafea si snack (dulciurile mai mult decat gustarile sarate).
Detalii, pe Economica