Marile magazine despre legea 51% produse romanesti: supra-reglementarea in retail este inutila. Concurenta functioneaza perfect
Supra-reglementarea în retail, unde concurenta functioneaza perfect, este inutila, a declarat, marti, Alina Vladoianu, vicepresedintele Asociatiei Marilor Retele Comerciale din România (AMRCR), în cadrul evenimentului PRIA Competition, organizat de PRIAevents si Consiliul Concurentei.
AMRCR a precizat, insa, ca opiniile exprimate pe durata conferintei nu au fost in numele organizatiei pe care o reprezinta, ci in calitate de reprezentant al unor companii de retail si de director juridic al unui lant de retail.
'Din punctul nostru de vedere, supra-reglementarea unui domeniu in care concurenta functioneaza perfect este inutila. Produsele romanesti exista in magazine, pentru ca ele sunt solicitate de clienti, iar cererea aceasta a determinat retailerii sa gaseasca cele mai creative solutii pentru a aduce cat mai mult produsele romanesti consumatorilor. S-au dezvoltat diverse parteneriate cu producatori locali prin care a fost sustinuta si, practic, finantata productia mai ales in zona de legume-fructe, de produse romanesti. Prin urmare, a reglementa o obligatie prin care se impune un procent sau un volum anume de marfa romaneasca nu face decat sa dezechilibreze acest fin echilibru intre cerere si oferta, pe care il poate trasa doar cursul naturala al lucrurilor in comert', a spus Vladoianu.
In plus, specialista a precizat ca prevederea referitoare la obligatia retailerilor de a comercializa un procent de 51% produse romanesti 'pune niste probleme de concurenta intre producatori si furnizori'.
'Prevederea referitoare la obligativitatea privind comercializarea in proportie de 51% a produselor romanesti ce provin din lantul scurt de aprovizionare pune niste probleme de concurenta intre producatori si furnizori de bunuri si servicii. Imi amintesc ca scopul mentionat de catre initiatorii proiectului era tocmai acela de a echilibra concurenta si raportul de forte dintre furnizori si retaileri, respectiv de a sustine produsele romanesti, economia romaneasca. Cu privire la sustinerea economiei romanesti as spune doar ca, asa cum se stie, clientul este cel care este in centrul preocuparilor, cel care aduce sau scoate de pe raft un produs', a precizat Alina Vladoianu.
Detalii, pe Economica