Metrorex vrea sa dea peste 500 de milioane de euro pe mentenanta trenurilor, de peste doua ori mai mult fata de contractul cu Alstom
Licitatia pentru servicii de reparare si de întretinere a materialului rulant planuita de Metrorex are o valoare estimata de 2,69 miliarde de lei (570 de milioane de euro), fara TVA, de peste doua ori mai mare fata de valoarea initiala a contractului semnat cu Alstom în urma cu 15 ani si care expira la finele anului. Pâna când va atribuit noul contract, Alstom ar putea asigura înca un an serviciile de mentenanta a trenurilor.
Metrorex a atribuit in decembrie anul trecut un contract de 1,7 milioane de lei francezilor de la Systra pentru „servicii de consultanta de specialitate in domeniul achizitiilor, necesare achizitiei serviciilor de mentenanta material rulant metrou si pentru predarea/preluarea activitatii de mentenanta material rulant metrou".
Ulterior, in planul de achizitii publicat in platforma de achizitii SICAP pe 11 iunie 2019, Metrorex a inclus o licitatie cu o valoare estimata de 2,69 miliarde de lei, fara TVA, pentru servicii de reparare si de intretinere a materialului rulant.
Valoarea mare, de peste doua ori mai mare fata de contractul in derulare, poate fi explicata partial prin cresterea preturilor de-a lungul anilor, dar si prin faptul ca noul contract va include mai multe trenuri ce trebuie reparate si intretinute, avand in vedere ca expira garantia trenurilor CAF.
Conform planului, aceasta trebuia lansata pe 25 iunie 2019, iar pana pe 20 decembrie trebuia finalizata.
Cum acest plan nu s-a realizat, Metrorex a lansat intre timp o alta procedura, un anunt de intentie, in care mentiona necesitatea prelungirii cu un an a contractului cu Alstom, pana la atribuirea viitorului contract.
Detalii, pe Economica