Metrou Gara de Nord – Gara Progresu: incep forajele geotehnice pentru noul tronson
Asocierea româno - elvetiana Metroul SA - Amberg Engineering AG a demarat lucrarile pentru studiul geotehnic care va sta la baza construirii tronsonului Gara de Nord – Gara Progresu al Magistralei 4 de metrou.
Pasionatii de infrastructura au surprins saptamana trecuta, in zona Parcului Izvor din Capitala, o foreza pe trotuar.
"Strada B. P. Hasdeu, la doi pasi de intersectia cu Splai. Chiar pe trotuar. Foreza geo. Se pregateau sa foreze", spune Ionut Ciurea, directorul executiv al Asociatiei Pro Infrastructura, care a postat o imagine cu utilajul pe forumul API.
"E foreza Beretta a Metroul SA. E pe acest amplasament de miercuri dimineata", spune si alt memtru al forumului API care confirma ca este vorba despre studiul geotehnic din Studiul de Fezabilitate pentru extiderea Magistralei 4 Straulesti – Gara de Nord cu tronsonul Gara de Nord – Gara Progresu.
Amintim ca Studiul de Prefezabilitate aferent Magistralei 4 de metrou: Lac Straulesti – Gara Progresu, tronsonul Gara de Nord – Gara Progresu a fost avizat in Consiliul Tehnico-Economic al Metrorex SA in data de 21 mai 2018.
Valoarea investitiei, conform Studiului de Prefezabilitate, este estimata la 1,12 miliarde de euro.
Noul tronson de metrou va avea o lungimea totala de aproximativ 11 kilometri, 14 statii si un depou.
Principalele concluzii ale Studiului de Prefezabilitate sunt:• Crearea unui sistem eficient de transport la nivelul orasului.• Reducerea impactului activitatilor de transport asupra mediului.• Imbunatatirea sigurantei sistemului de transport din Bucuresti.• Reducerea traficului de calatori de pe Magistrala 2 de metrou prin cresterea capacitatii de transport public de-a lungul coridorului nord-sud.• Imbunatatirea accesibilitatii transportului public in zonele cu densitate mare a populatiei din partea de sud a Bucurestiului.
Detalii, pe Economica