Metroul de Drumul Taberei: elvetienii de la Stadler contesta licitatia Metrorex pentru achizitia de trenuri noi
Nici bine nu a lansat Metrorex licitatia pentru trenurile care ar urma sa circule în Drumul Taberei ca a si fost depusa o sesizare la Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor (CNSC). Autorul demersului este producatorul elvetian de material rulant Stadler.
Trenuri de metrou Stadler (sursa foto: capturi Stadlerrail.com)
Elvetienii de la Stadler Rail Management AG au depus marti, 2 aprilie , o sesizare la licitatia Metrorex, potrivit datelor de pe site-ul CNSC.
Aceasta este prima companie care se adreseaza CNSC cu privire la procedura lansata pe 22 martie pentru achizitia de trenuri care vor circula pe cea mai noua linie de metrou din Capitala.
Cel mai probabil, elvetienii sunt nemultumiti de conditiile din caietul de sarcini pentru ca, pana acum, Metrorex nici nu a apucat sa primeasca oferte.
Termenul limita pentru depunerea ofertelor este 20 mai, acestea urmand sa fie evaluate pana in februarie anul viitor.
Firmele interesate de licitatie au posibilitatea sa solicite clarificari Metrorex, inainte de a se adresa CNSC. "Numarul de zile pana la care se pot solicita clarificari inainte de data limita de depunere a ofertelor: 20; Entitatea contractanta va raspunde la solicitarile de clarificari in a 11-a zi dinainte de data limita de depunere a ofertelor", se explica in anuntul Metrorex.
Metrorex a lansat pe 22 martie 2019 licitatia pentru achizitia a 30 de trenuri care vor circula pe tronsonul Drumul Taberei – Iancului al Magistralei 5. In prima faza vor fi cumparate 13 trenuri pentru sectiunea Eroilor – Raul Doamnei, urmand ca ulterior sa mai fie achizitionate inca 17.
Magistrala 5 Drumul Taberei – Pantelimon are trei sectiuni: Eroilor – Drumul Taberei, Eroilor – Iancului, respectiv Iancului – Pantelimon.
Valoarea estimata a contractului pentru cele 30 de ramei noi este de 1,2 miliarde de lei (255 milioane de euro), adica 8,5 milioane de euro/bucata.
Detalii, pe Economica