Metroul de Drumul Taberei: Stadler acuza Metrorex ca vrea sa cumpere trenuri invechite, din otel, cand mai nou se fac din aluminiu
Producatorul elvetian de material rulant Stadler a transmis autoritatilor române o serie de nemultumiri privind licitatia demarata luna trecuta de Metrorex pentru achizitia trenurilor care vor circula în Drumul Taberei. Elvetienii acuza ca prin caietul de sarcini sunt favorizate trenurile depasite tehnologic si cu vagoane din otel, când mai nou se fac din aluminiu.
Stadler este prima companie care s-a adresat Consiliului National de Solutionare a Contestatiilor (CNSC) in cadrul licitatiei Metrorex pentru achizitia a pana la 30 de trenuri noi pentru Magistrala 5 de metrou, tronsonul Drumul Taberei – Iancului.
Sesizarea Stadler, transmisa marti CNSC, a fost publicata miercuri si pe platforma de achizitii publice SICAP.
In sesizarea lor, elvetienii sustin ca "din motive de neinteles din punct de vedere comercial, se acorda prioritate unui produs care, dintr-o perspectiva tehnica si comerciala este de o calitate inferioara, dar este oferit la un pret egal sau comparabil cu un produs mai avansat".
Elvetienii mai spun ca, in cadrul acestei licitatii, la constructia corpului vagoanelor de tren este obligatorie utilizarea otelului, in timp ce industria actuala, de varf, ofera inlocuitori tehnici si calitativi superiori, precum aluminiul.
Reprezentantii Stadler considera ca prevederile mentionate limiteaza participarea la licitatie si solicita modificarea documentatiei.
Metrorex a lansat pe 22 martie 2019 licitatia pentru achizitia a 30 de trenuri care vor circula pe tronsonul Drumul Taberei – Iancului al Magistralei 5. In prima faza vor fi cumparate 13 trenuri pentru sectiunea Eroilor – Raul Doamnei, urmand ca ulterior sa mai fie achizitionate inca 17.
Magistrala 5 Drumul Taberei – Pantelimon are trei sectiuni: Eroilor – Drumul Taberei, Eroilor – Iancului, respectiv Iancului – Pantelimon.
Valoarea estimata a contractului pentru cele 30 de ramei noi este de 1,2 miliarde de lei (255 milioane de euro), adica 8,5 milioane de euro/bucata.
Detalii, pe Economica