Metroul de Otopeni: Guvernul ar putea lua bani de la BERD pentru sectiunea nefinantata de UE – API
Sectiunea de la Baneasa pâna la Aeroportul Otopeni a Magistralei 6 va fi construita cu fonduri BERD, au spus reprezentantii Asociatiei Pro Infrastructura (API), în urma unei discutii cu managementul Metrorex. Contractarea împrumutului ar avea loc dupa ce Comisia Europeana a acceptat sa co-finanteze doar prima sectiune, 1 Mai – Tokyo (Baneasa).
Fondurile BERD reprezinta solutia identificata de Guvern pentru construirea sectiunii Tokyo – Aeroportul Otopeni a Magistralei 6, pentru care nu a primit finantare de la Comisia Europeana, spun reprezentantii API pe forumul Asociatiei.
Licitatia pentru construirea sectiunii Tokyo – Aeroportul Otopeni ar putea fi lansata in luna aprilie, dupa ce luna aceasta este programata lansarea licitatiei pentru sectiunea 1 Mai – Tokyo, mai spun reprezentantii API, care citeaza directori Metrorex.
Felix Stroe, fost ministru al Transporturilor, anunta inca din ianuarie 2018 ca Banca Europeana de Reconstructie si Dezvoltare (BERD) a decis sa aloce suma de aproximativ 300 de milioane de euro pentru completarea aranjamentului financiar la magistrala de Metrou M6 (1 Mai – Otopeni).
Inainte de a apela la BERD, Metrorex propusese o revizuire a acordului de imprumut incheiat inca din 2010 cu Agentia Japoneza de Cooperare Internationala (JICA). In functie de raspunsul co-finantatorului JICA, urma sa fie finalizata si documentatia de licitatie pentru sectiunea Tokyo – Otopeni.
Autoritatile romane sperau ca finantarea JICA sa se acorde doar pentru componentele nefinantate de UE, si nu pentru 30% din toate componentele metroului de Otopeni, asa cum prevedea initial acordul de imprumut, potrivit unor membri ai forumului API.
Pe langa licitatiile pentru structura de rezistenta, Metrorex estimeaza ca in septembrie anul acesta va lansa licitatiile pentru lucrari de arhitectura, instalatii electromecanice si cale de rulare.
Trenuri de 90 milioane de euro pentru Metroul de Otopeni
De asemenea, in decembrie anul acesta ar urma licitatia pentru sistemul de automatizare si automatizare a traficului pentru intreaga magistrala si cea pentru 12 trenuri de metrou. Valoarea estimata a contractului pentru noile trenuri este de 420 de milioane de lei, fara TVA (90 milioane de euro).
Detalii, pe Economica