Metroul merge mai departe pana la Baneasa. Prima sectiune a Magistralei 6 primeste 352,52 de milioane de lei anul acesta
Cea mai mare investitie a Metrorex în 2021 este dedicata lotului 1 Mai – Tokyo / Baneasa din Magistrala 6 de metrou, în ciuda renuntarii la constructia sectiunii de la Baneasa pâna la Otopeni. Acesta este de altfel singurul proiect major de constructie infrastructura de metrou în 2021, conform cifrelor din proiectul de buget al Ministerului Transporturilor, consultate de ECONOMICA.NET.
Ministerul Transporturilor propune in proiectul de buget pe 2021 o alocare de 352,52 de milioane de lei pentru constructia Magistralei 6 de metrou, 1 Mai – Aeroportul Otopeni. Pentru aceasta magistrala, Metrorex a lansat la licitatie lucrarile la structura de rezistenta a primei sectiuni, respectiv 1 Mai – Baneasa / Tokyo. Conform estimarilor sefului Metrorex, Gabriel Mocanu, constructorul acestei sectiuni urmeaza sa fie desemnat in al doilea trimestru al anului.
Prima sectiune a M6 este de altfel singurul proiect al Metrorex aflat in procedura de licitatie pentru constructie.
Amintim ca documentatia pentru lansarea la licitatie a sectiunii de la Baneasa la Otopeni a fost respinsa la inceputul anului de Agentia Nationala pentru Achizitii Publice (ANAP), aflata in subordinea Secretariatului General al Guvernului. In plus, ministrul Transporturilor Catalin Drula a anuntat reprioritizarea proiectelor, in sensul promovarii continuarii M5 de la Eroilor la Iancului, in defavoarea sectiunii catre aeroport.
In ciuda intentiilor sefului Transporturilor, sectiunea Eroilor – Iancului din Magistrala 5 de metrou beneficiaza anul acesta de o alocare de doar 8,47 milioane de lei. Si asta pentru ca Metrorex abia contracteaza serviciile de proiectare. Dupa finalizarea contractului de proiectare, sectiunea din M5 poate fi scoasa la licitatie pentru constructie.
Detalii, pe Economica