Microsoft, Google si Facebook pregatesc sfarsitul erei cookie-urilor in publicitate
Microsoft, Google si Facebook pregatesc noi sisteme pentru monitorizarea si controlul informatiei pe internet, care vor înlocui asa-numitele "cookies" - micile secvente de soft utilizate în publicitate pentru a afisa spoturi "la tinta" si pentru a aduna date despre utilizatori, potrivit WSJ.
"Se pregateste o mare batalie. Cel care controleaza accesul la informatie o poate inchiria si are un avantaj urias", comenteaza pentru Wall Street Journal Scott Meyer, director general la Evidon, companie specializata in cookies.
Totodata, sistemele pregatite de Microsoft, Google si Facebook vor fi mai eficiente decat cookie-urile: companiile vor putea aduna informatii mai exacte si relevante despre activitatile si comportamentul utilizatorilor.
Schimbarea vine odata cu adoptarea la scara larga a smartphone-urilor si tabletelor. Cookie-urile nu sunt in totalitate compatibile cu sistemele de operare si browserele acestor dispozitive, iar advertiserii cer tot mai multe informatii despre comportamentul consumatorilor atunci cand nu sunt in fata unui PC.
Detalii, pe Economica