Mutarea de 30 mil. euro a lui Adrian Sarbu
Pro Tv a iesit din lista canalelor cu transmisie obligatorie. O decizie luata in premiera in audiovizualul romanesc de catre Adrian Sarbu a reusit, in doar cateva zile, sa dea peste cap intreaga piata TV. Concurentii se gandesc (a cata oara?) sa-i urmeze exemplul, clientii se gandesc daca merita sa dea 3-4 lei in plus la abonamentul TV, sute de firme de cablu se intreaba cum vor supravietui in noile conditii
Ce face primul patron de presa libera de douazeci si ceva de ani? Traieste intr-un turn de clestar (da interviuri o data la cinci ani si se lasa fotografiat o data la zece). Isi ia prin surprindere telespectatorii si concurentii, deopotriva. Taie si spanzura. Si ii iese cam tot. Pentru a descrie sau macar enumera toate „trucurile“ prin care a revolutionat piata media ne-ar trebui mult mai mult spatiu editorial. Ne vom rezuma, deci, la ultima miscare - scoaterea celui mai popular post de televiziune romanesc, Pro Tv, din sistemul must-carry.
Despre must-carry, pe scurt: legea audiovizualului prevede ca firmele de cablu sunt obligate sa preia gratuit 25 de canale TV romanesti, in functie de audiente.
In lista acestora nu se regaseste insa un post extrem de popular, cum este Acasa (care oscileaza intre locurile 4 si 7 in clasamentul numarului de telespectatori). Si asta, pentru ca, in afara de postul-fanion, Pro Tv, toate canalele detinute de Central European Media Enterprises (CME), compania pe care o conduce Adrian Sarbu - Acasa TV, Acasa Gold, Pro Cinema, Sport.ro, ProTV Interational si MTV - au fost de mult incluse intr-un pachet separat, pachet pentru care distribuitorii platesc cam jumatate de euro. Asadar, desi avea optiunea de a-si include posturile cu audienta mai redusa in sistemul must-carry, unul evident avantajos pentru micii jucatori, Sarbu a preferat varianta mai riscanta a vanzarii separate catre operatorii de cablu, lasand in schimb loc in lista televiziunilor preluate obligatoriu unor nume precum TV H 2.0, National 24 plus sau Inedit TV.
Ban la ban trage: castigatorii si victimele
In cuvintele lui Petrisor Obae, editorul site-ului paginademedia.ro, „mutarea vine intr-un moment in care intreaga piata de publicitate TV este puternic afectata de criza si isi propune sa completeze veniturile postului de televiziune. Pro TV a mizat, probabil, si pe faptul ca, fiind lider de audienta, va fi dorit, in continuare, de operatorii de cablu, chiar daca va fi platit“.
Detalii, pe Capital