De teama celor de la Antifrauda, micii evazionisti folosesc din plin casele de marcat. Ca sa-si recupereze paguba, au inceput sa scumpeasca produsele si serviciile
punem ca avem un service auto, o frizerie, o sala de fitness, o croitorie sau un hotel. Adica locuri unde principalele cheltuieli sunt cele cu forta de munca si cu utilitatile, la care se adauga chiria si/sau amortizarea investitiei initiale. O buna parte a patronilor aflati în aceasta situatie încearca sa emita doar atâtea bonuri fiscale câte sunt necesare pentru ca, dupa scaderea TVA si a cheltuielilor, balanta sa fie foarte aproape de zero. Încasarile suplimentare, care nu sunt trecute prin casa de marcat, le intra astfel direct în buzunar, fara sa mai fie nevoie sa se achite TVA, impozit pe profit ori impozit pe dividende. La magazine, baruri sau restaurante lucrurile sunt ceva mai complicate, însa ideea este cam aceeasi – diferenta de pret la produsele care pot fi vândute fara bon fiscal (fie ca nu au fost trecute în evidente, fie ca nu au acte de provenienta) ajunge direct în buzunarele proprietarilor, fara ca statul sa-si ia partea.
Detalii, pe Capital