Pasajul Doamna Ghica din Bucuresti: solutia optimizata de proiectare cuprinde linie de tramvai – TCMB.
Trustul de Cladiri Metropolitane Bucuresti (TMCB) a publicat noi randari cu viitorul Pasaj Doamna Ghica. Din acestea lipseste însa tramvaiul cerut de pasionatii de infrastructura. În schimb, reprezentantii TMCB dau asigurari ca solutia optimizata de proiectare include si linie de tramvai, ce va fi separata de carosabil prin borduri.
"Solutia optimizata proiectata de TCMB cuprinde o varianta de perspectiva si anume, dimensionarea pasajului a luat in calcul si posibilitatea amenajarii unei linii de transport in comun electrificata de tip tramvai. In aceasta varianta se pot amenaja 2 linii de tramvai in axul podului, separate de carosabil prin borduri prefabricate", au spus reprezentantii companiei municipale.
Ei au postat si randari cu viitorul pasaj si au furnizat date tehnice despre proiect. "Schema statica a structurii este de grinda continua cu 3 deschideri de 65.00-80.00-65.00 m, rezultand o lungime totala a suprastructurii de 210.00 m. Lungimea totala a pasajului este de 216.00 m. Solutia adoptata este de grinda cu zabrele cu inaltime variabila, in conlucrare cu o placa de beton. Variatia inaltimii este parabolica intre 2.00-4.00 m masurat in ax, asigurandu-se astfel un gabarit de libera trecere sub pod de 6.52 m in dreptul liniilor de tramvai si de minim 5.00 m in zonele de carosabil".
Date tehnice:- Lungime traseu: aproximativ 1.00 km- Latime benzi de circulatie 3.50 m- Lungime pasaj 216.00 m- Latime pasaj 16.60 m- Viteza de proiectare 50 km/h- Numar benzi de circulatie: 4 benzi pe pasaj, variabil pe arterele care raman la nivel- Suprafata ocupata 4.50 ha
Detalii, pe Economica