Programul de reabilitare termica a blocurilor vechi din Romania are un impact insemnat in patru sectoare de productie: adezivi, materiale izolatoare, tencuieli decorative si tamplarie termoizolanta. Zeci de companii si-au legat destinele de un program care functioneaza cu pasi de melc.
>Chiar daca autoritatile române si-au asumat în fata forurilor europene ca pâna în 2020 sa reduca cu 20% consumul energetic al celor 8,5 milioane de locuinte din România, din care majoritatea au o vechime mai mare de 30 de ani, peste 50% din piata de termoizolare este generata tot de casele unifamiliale nou-construite. Practic, în cei cinci ani de criza, de când functioneaza acest program, au fost reabilitate termic doar 10% din blocurile din România. Uniunea Europeana a emis anul trecut o atentionare legata de ritmul lent în care sunt termoreabilitate locuintele din România. Anul trecut, reabilitarea termica a blocurilor a generat numai 13,5% din totalul pietei de termoizolare, potrivit datelor producatorului de materiale de constructii Duraziv, pentru care acest program a adus circa 20% din veniturile de 17 mil. euro înregistrate anului trecut.
Detalii, pe Capital