Petre, Deloitte: Autoritatile romane au ales conditii mai restrictive decat ar fi impus Directiva antievaziune fiscala
Autoritatile române au ales conditii mai restrictive decât ar fi impus Directiva împotriva evitarii obligatiilor fiscale si nu este lasata perioada de 6 luni stabilita de Codul fiscal pentru intrarea în vigoare a unor noi prevederi, sustine Daniel Petre, director Deloitte România, într-un punct de vedere pe marginea acestui subiect, transmis Agerpres.
'Proiectul de modificare a Codului fiscal transpune Directiva ATAD (Anti-Tax Avoidance - Directiva impotriva evitarii obligatiilor fiscale - n. r.) mai devreme cu un an fata de termenul limita solicitat de Comisia Europeana. Din aceasta perspectiva, este de salutat intentia Guvernului de a clarifica din timp modul in care preia normele generale ale directivei, avand in vedere ca aceasta da posibilitatea statelor membre sa opteze pentru anumite plafoane si cote. Totusi, remarcam pe de o parte ca nu este lasata perioada de 6 luni stabilita de Codul fiscal pentru intrarea in vigoare a unor noi prevederi, iar pe de alta parte faptul ca autoritatile romane au ales conditii mai restrictive decat ar fi permis directiva. De exemplu, principala noutate care vizeaza introducerea unei reguli diferite pentru deducerea cheltuielilor cu dobanzile la calculul impozitului pe profit preia un plafon mai mic, de 200 mii euro, fata de cel de 3 milioane euro permis de directiva pentru deducerea integrala a costurilor de indatorare', a declarat Petre.
Totodata, spune el, limita de deducere fost stabilita la 10% fata de 30% din EBITDA pentru costurile care depasesc plafonul de 200.000 de euro.
'In aceeasi privinta, proiectul pare ca excede scopul directivei, limitand posibilitatile de creditare de la institutii financiare. Astfel, societatile care fac parte dintr-un grup se vor finanta grosso modo cu 16% mai scump atat de la partile afiliate, cat si de la institutiile financiare. In aceste conditii, par avantajate societatile independente care, neavand aceste limitari, vor beneficia de deducerea integrala a costurilor de indatorare. Aceasta varianta aleasa in proiect ar putea avea efect de descurajare pentru anumiti investitori care, daca ar lua in considerare doar regimul fiscal, ar putea prefera alte state in care directiva a fost implementata intr-o varianta mai putin limitativa', mai arata Petre.
Detalii, pe Economica