Presa belgiana lauda reteta de business Dacia
Succesul tot mai mare al low-cost-ului in Europa, dovedit de renasterea Dacia, i-ar putea determina si pe alti constructori de automobile sa urmeze acelasi model, scrie luni ziarul belgian La Derniere Heure.
In numai sase ani de la renasterea sa, marca de origine romana Dacia si-a asigurat efectiv in Europa de Vest o piata de desfacere superioara celei a Honda, Mazda, Mitsubishi, Suzuki, Chevrolet, Alfa Romeo si a altor marci existente de decenii in peisajul industriei auto. Ce ar putea determina alte marci sa intre pe segmentul low-cost? Este foarte probabil ca cererea presanta a pietelor emergente pentru masini cu dotari de baza sa-i determine pe constructori sa dezvolte modele cu costuri scazute.
Ca si prima Dacia Logan, destinata initial tarilor din Est, aceste modele ar putea fi exportate progresiv catre pietele mature in criza, estimeaza La Derniere Heure. Vom vedea curand noul Peugeot 301, initial conceput pentru pietele emergente, si in Europa de Vest? Grecia, cu situatia sa economica putin de invidiat, figureaza deja pe lista de distributie.