Primaria Bucuresti vrea sa cumpere autobuze electrice pentru 14 linii. Propunerea vine de la Asociatia fondata de Firea cu primarii din Ilfov
Consiliul General al Municipiului Bucuresti se va întruni miercuri, de la ora 16:30, într-o sedinta speciala care are pe ordinea de zi un singur proiect, respectiv aprobarea studiului de oportunitate pentru achizitionarea de autobuze electrice pe 14 trasee RATB.
Potrivit proiectului, finantarea investitiei se va face din alocatii bugetare "si din alte fonduri".
Pe 19 iunie, Asociatia de Dezvoltare Intercomunitara de Transport Public Bucuresti-Ilfov (ADITPBI) a transmis studiul de oportunitate "Achizitionare autobuze electrice necesare imbunatatirii transportului public de calatori pe 14 trasee in Municipiul Bucuresti", elaborat de o echipa mixta formata din experti din cadrul RATB si ADITPBI, potrivit expunerii de motive a proiectului.
ADITPBI a fost infiintata in urma cu mai putin de un an, in iulie 2017, de primarul general Gabriela Firea si 40 de primari ai localitatilor din Ilfov. Asociatia are rolul de a asigura si monitoriza transportul in comun in Bucuresti si Ilfov, presedintele ADITPBI fiind primarul Capitalei, Gabriela Firea.
Potrivit raportului de specialitate, Municipiul Bucuresti este solicitant eligibil pentru accesare fonduri nerambursabile prin Programul Operational Regional 2014-2020, axa prioritara 3, obiectivul specific 3.2 - reducerea emisiilor de carbon in zonele urbane bazata pe planurile de mobilitate urbana durabila.
"In acest sens, Municipiul Bucuresti impreuna cu ADITPBI si RATB au colaborat la realizarea documentelor necesare accesarii de fonduri nerambursabile. Luand in considerare HCGMB nr. 630/2017 privind aprobarea documentatiei tehnico-economice (studiu de fezabilitate) pentru introducerea de autobuze electrice in sistemul de transport public de pe teritoriul Municipiului Bucuresti, prima etapa poate fi sustenabila din toate punctele de vedere - achizitionare 42 de autobuze electrice cu costuri minime si fara investitii si avize suplimentare. In vederea realizarii masurilor din Programul Integrat de Gestionare a Calitatii Aerului in Municipiul Bucuresti, precum si a celor din Planul de Mobilitate Urbana Durabila Bucuresti-Ilfov, Directia Transporturi considera ca aplicarea etapei I poate fi implementata pe trasee din zona centrala", prevede documentul.
Detalii, pe Economica