Primele concluzii ale accidentului feroviar din Dolj: trenul de marfa a ignorat semnalul de oprire si a intrat pe podul fara sine
Trenul de marfa care a deraiat duminica în judetul Dolj nu a oprit la semnal pentru a astepta sa treaca alte doua trenuri de calatori. În schimb, a continuat sa circule pe o linie închisa pentru repararea unui pod, pe care fusesera demontate sinele, se arata în raportul preliminar al autoritatii care investigheaza accidentul.
Un tren cu 23 de vagoane cu biodiesel a deraiat duminica dimineata pe magistrala 900 Caracal-Craiova, pe raza localitatii Carcea, judetul Dolj.
Trenul de marfa nr.80315 apartinand operatorului de transport feroviar de marfa SC Grup Feroviar Roman SA a fost expediat de la statia CFR Slobozia Veche si avea ca destinatie statia CFR Curtici.
„Intre statia CFR Leu si H.m. Malu Mare trenul de marfa nr.80315 a circulat pe linia curenta firul I. In halta de miscare Malu Mare trenul de marfa nr.80315 trebuia sa opreasca la linia II directa (in fata semnalului de iesire X2, care indica „OPRESTE fara a depasi semnalul"), pentru a astepta trecerea pe linia III a doua trenuri de calatori", se arata in raportul preliminar al Agentiei de Investigare Feroviara Romana (AGIFER).
Potrivit sursei citate, trenul nu a oprit la linia II directa, depasind semnalul de iesire X2, care ordona oprirea, continuandu-si mersul pe linia curenta firul I spre halta de miscare Banu Maracine.
Linia curenta firul I, Malu Mare-Banu Maracine era inchisa pentru circulatia feroviara de la data de 26.07.2018 deoarece se executau lucrari de consolidare a viaductului de la km 200+306.
Detalii, pe Economica