Primul drum chinezesc din Romania a picat. Ultima sectiune ramasa la doua benzi din Centura de Nord a Capitalei a ramas fara constructor
Dupa ce în februarie i-a declarat câstigatori pe chinezii de la Sinohydro pentru largirea la patru benzi a Centurii Bucuresti între DN2 si A2, CNAIR i-a descalificat în noiembrie, în urma reevaluarii ofertei. Astfel, ultima sectiune din Centura de Nord a Capitalei care mai trebuie modernizata înca nu are un constructor. Ar fi fost primul drum construit de o companie chineza în România.
Dupa ce au pierdut licitatia pentru mega-podul de la Braila, chinezii nu au avut noroc nici la Centura Bucuresti.
Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a respins pe 22 noiembrie oferta asocierii Sinohydro – Nord Vest Infrastructura si Servicii SRL pentru modernizarea Centurii Bucuresti intre DN2 si A2. Asta dupa ce in februarie a declarat castigatoare oferta asocierii chinezo – romane, portiunea de 11,5 kilometri din Centura Capitalei urmand sa fie primul drum chinezesc din Romania.
Contractul urma sa fie semnat dupa epuizarea perioadei de depunere a contestatiilor sau dupa solutionarea tuturor contestatiilor.
Economica.net a relatat in iunie ca rezultatul licitatiei a fost insa contestat de catre italienii de la Tirrena Scavi si de catre asocierea de firme romanesti Oyl Company Holding – Straco Group. Pe 18 iunie, Tribunalul Bucuresti a respins contestatia firmelor romanesti, dar a admis-o in parte pe cea a italienilor. Decizia Tribunalului Bucuresti a fost mentinuta ulterior si de catre Curtea de Apel Bucuresti, astfel ca CNAIR a fost obligata sa reevalueze oferta chinezilor. In urma acestui proces, a declarat luna trecuta inacceptabila oferta desemnata castigatoare in februarie.
Nemultumita de decizia CNAIR din 22 noiembrie, asocierea chinezo – romana a depus pe 29 noiembrie contestatie. Aceasta cere anularea deciziei si mentinerea rezultatului initial, in care oferta sa a fost declarata castigatoare. Asocierea mai acuza CNAIR ca a schimbat regulile in timpul jocului si ca doar trei din cei 12 ofertanti mai respecta noile cerinte. Asocierea avertizeaza ca aceste „grave abateri" in derularea procedurii o indreptatesc sa ceara anularea licitatiei.
Contactat de catre Economica.net, Alin Serbanescu, purtatorul de cuvant al CNAIR, a explicat ca este putin probabil ca licitatia sa fie anulata. „Doar in cazul in care nu mai exista niciun ofertant de analizat, daca toate ofertele sunt respinse, printr-o decizie a instantei", a detaliat Serbanescu.
Potrivit acestuia, daca se va ajunge iar pana la Curtea de Apel Bucuresti si aceasta va mentine rezultatul licitatiei, atunci se incheie procedura prin semnarea contractului cu firma desemnata castigatoare. Daca CAB decide reevaluarea ofertelor, atunci CNAIR va reevalua ofertele.
Detalii, pe Economica