Primul drum facut de chinezi in Romania. Sinohydro, castigatorul licitatiei pentru largirea la 4 benzi a Centurii Bucuresti intre DN2 si A2
Constructorul chinez Sinohydro a fost declarat câstigatorul licitatiei pentru largirea la patru benzi a Centurii Bucuresti între DN2 si A2. Daca rezultatul licitatiei va fi mentinut în urma contestatiilor, acesta va fi primul contract de drum national semnat de o companie chineza în România.
Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a declarat castigatoare oferta asocierii chinezo - romane SINOHYDRO CORPORATION LIMITED - NORD VEST INFRASTRUCTURA SI SERVICII SRL, in cadrul licitatiei pentru modernizarea centurii rutiere a Municipiului Bucuresti intre DN2 si A2, au spus surse oficiale pentru ECONOMICA.NET.
Ionut Petrisor Balta, proprietarul firmei romanesti care s-a asociat cu chinezii pentru castigarea acestui contract, a confirmat la randul sau informatia.
Sinohydro Corporation este o companie chineza de stat si cel mai mare constructor de hidrocentrale din lume. Sinohydro a urmarit agresiv oportunitatile internationale de construire a barajelor si este acum activa in Asia de Sud-Est, Asia de Sud, Africa, America Latina si Europa de Est. In regiune, compania se ocupa de construirea unei hidrocentrale in Serbia, modernizarea unui baraj in Polonia si realizarea centurii unui oras din Georgia, conform informatiilor de pe site-ul propriu. Constructorul chinez s-a mai asociat si cu Hidroconstructia in cadrul licitatiei pentru construirea unui tronson din Autostrada Transilvania, care a fost castigata insa de Strabag.
Partenerul chinezilor in cadrul licitatiei pentru Centura Capitalei este firma Nord Vest Infrastructura si Servicii SRL din Baia Mare. Infiintata in 2013, aceasta a obtinut afaceri de 3,4 milioane de lei in 2016 cu 12 angajati. Intrebat cum va putea realiza lucrarile cu asa putini angajati, Ionut Petrisor Balta, proprietarul de doar 24 de ani al firmei din Baia Mare, a dat asigurari ca numarul muncitorilor nu va fi o problema, "de munca sa fie". De asemenea, tanarul antreprenor a mai spus ca "varsta este doar un numar".
Oferta asocierii chinezo-romane s-a clasat pe primul loc, dar contractul ar putea fi semnat abia dupa solutionarea contestatiilor.
Pana in prezent, rezultatul licitatiei a fost contestat de catre Oyl Company Holding AG SRL, a carei oferta a fost clasata pe locul al treilea. In cererea adresata pe 5 februarie Consiliului National de Solutionare a Contestatiilor (CNSC), compania cu sediul in Slobozia solicita anularea deciziei CNAIR din 11 ianuarie de clasare a ofertei sale pe locul al III-lea, reevaluarea ofertelor, declararea ofertei sale pe locul intai, precum si suspendarea procedurii, pana la solutionarea contestatiei.
Detalii, pe Economica