Privatizarea CFR Marfa: s-a ridicat o bariera, mai raman doua
Se finalizeaza procesul privatizarii CFR Marfa? Scenariul optimist ar arata cam asa: investitorul aduce banii si incepe un plan de investitii. Mai ramane un hop: Consiliul Concurentei
«Inca putin si se linistesc apele. Asteptam publicarea contractului in Monitorul Oficial, ultima etapa procedurala inainte de a fi chemat GFR pentru semnatura.
Apoi, in 60 de zile, cumparatorul trebuie sa depuna banii», ne-au transmis reprezentantii Ministerului Transporturilor. „Cat de putin?“, nici ei nu stiu. Doar ca „jocul politic din jurul CFR Marfa“, despre care toata lumea vorbeste, nu pare sa se fi incheiat. In toata aceasta inconsecventa, Grup Feroviar Roman (GFR), castigatorul licitatiei, a anuntat ca se afla in discutii „avansate“ cu institutii financiare internationale pentru a finanta aceasta achizitie. Reprezentantii grupului au dezmintit informatiile potrivit carora compania sau actionarul principal, Gruia Stoica, ar avea probleme financiare. Din 20 iunie, cand GFR a fost declarat castigator, lucrurile s-au miscat in mai multe directii, cu acuze intre politicieni din tabere diferite, intre presedintele Traian Basescu si premierul Victor Ponta. Acuze care s-au adancit dupa ce documentul prin care Consiliul Superior de Aparare a Tarii (CSAT) a avizat strategia de privatizare a companiei a fost desecretizat.
Detalii, pe Capital