Problemele sistemului informatic din sanatate (SIUI) au aglomerat ghiseele Casei de Asigurari de Sanatate Bucuresti, spune institutia
Nemultumirile cu care s-au confruntat pacientii care au mers anul trecut la Casa de Asigurari Bucuresti vizeaza timpii mari de asteptare la ghisee, mai ales atunci când aplicatiile informatice nu au functionat, cardurile netiparite sau pierdute în procesul de distributie al Postei, cardurile care nu au putut fi activate din cauza defectiunilor de soft, problemele de raportare în SIUI a unor categorii de asigurati, spun oficialii Casa de Asigurari Bucuresti. În unele cazuri, CASMB a recurs la interventia fortelor de ordine pentru a-i linisti pe oameni, semnaleaza institutia într-un raport oficial, studiat de Economica.
Aglomeratia la ghisee a fost intretinuta de numarul mare de asigurati comparativ cu alte Case de Asigurari de Sanatate, in conditiile unei legislatii nearmonizate, dar si din cauza disfunctionalitatilor Sistemului Informatic Unic Integrat (SIUI), cu impact deosebit asupra contribuabililor pe care ȋi administram, fiind purtati deseori intre institutii, spun oficialii Casei de Asigurari de Sanatate Bucuresti intr-un raport oficial institutiei, consultat de Economica.
Nemultumirile pacientilor care au ajuns anul trecut la CASMB vizeaza timpii mari de asteptare la ghisee, mai ales atunci cand au fost inregistrate disfunctionalitati ale aplicatiilor informatice, cardurile netiparite sau cele pierdute in procesul de distributie al postei, cardurile care nu au putut fi activate din cauza defectiunilor de soft, problemele de raportare in SIUI a unor categorii de asigurati. Toate acestea au condus, in anumite situatii, la interventia fortelor de ordine pentru preintampinarea unor incidente in care ar fi putut fi implicati salariatii Casei de Asigurari de Sanatate a Municipiului Bucuresti, atrag atentia oficialii institutiei care adauga insa ca aceste probleme au avut amploare mai mica decat in anul 2017.
Avand ȋn vedere ca activitatea noastra se desfasoara ȋn SIUI, nefunctionarea acestuia si functionarea lui foarte greoaie conduc la imposibilitatea rezolvarii sarcinilor de serviciu, sau la realizarea lor intr-o perioada foarte lunga de timp, atrage atentia CASMB.
In anumite perioade, aplicatia SIUI functioneaza cu timpi de procesare foarte mari, cu repercusiuni directe asupra activitatii tuturor departamentelor din cadrul CASMB.
In continuare, informatiile furnizate de catre modulul Gestiune Asigurati din SIUI privind calitatea de asigurat si istoricul de asigurat sunt incomplete, uneori incorecte, ceea ce ne-a obligat sa cerem contribuabililor documente justificative (adeverinta de salariat, de elev, student, masterand, doctorand, decizie de pensionare, certificate/decizii cu privire la legi speciale, certificat de handicap, sarcina si lauzie, adeverinta includere intr-un program national de sanatate, dupa caz) pentru a stabili si valida corect categoria de asigurat, spun oficialii institutiei.
CASMB a fost nevoita sa ceara asiguratilor documente pentru validarea categoriilor de asigurat pentru ca nu a primit in timp util sau nu a primit deloc datele necesare pentru stabilirea calitatii de asigurat de la institutiile care ar fi trebuit sa i le trimita, pe baza de protocol (de exemplu, ANAF, Directia Generala de Protectie Sociala sau, dupa caz, Casa de Pensii.)
Detalii, pe Economica