Produsele romanesti cuceresc hipermarketurile
Cum romanul vrea sa manance legume si fructe autohtone, mai ales in sezon, sefii de hipermarketuri au o noua strategie: sa aseze pe rafturi cat mai multe produse de la noi din tara
Mihail Mucsi a renuntat, în 1994, la slujba pe care o avea de 15 ani în cadrul Statiunii de Cercetare a Cartofului din Târgu-Secuiesc, si a decis sa fructifice, în propriul folos, cunostintele pe care le avea despre cultura cartofului. Astazi, cu o productie medie de 35-40 de tone/ha, de pe cele 100 de hectare pe care le cultiva, vinde, anual, mai bine de 2.000 de tone de carfofi în reteaua locala de 155 de magazine Carrefour. Firma lui, Agrico-m, cu afaceri de circa 1,2 mil. euro în 2013, este furnizor într-un program al retailerului francez „Filiera Calitatii“, alaturi de alti producatori români, precum Big Land (morcovi), Doripesco (peste) sau Marex (carne de porc). În total, sunt peste 1.500 de furnizori români care si-au facut loc în rafturile Carrefour, spune Andreea Mihai, directorul de marketing al companiei, cu completarea ca din acest parteneriat toata lumea câstiga – „ei îsi cresc vânzarile, au o piata de desfacere asigurata, se protejeaza de efectele fluctuatiilor pietei etc., iar noi oferim clientilor o oferta cât mai diversificata de produse proaspete, de calitate superioara, la un pret accesibil“, explica ea. Tot în ideea de a încuraja consumul de produse românesti, Carrefour a facut un parteneriat si cu Asociatia Bio-România.
Detalii, pe Capital