Home / Stiri financiare / Proiect gigant la Gara de Nord: trenurile ar putea circula la 28 de metri pe sub Bucuresti

Proiect gigant la Gara de Nord: trenurile ar putea circula la 28 de metri pe sub Bucuresti

Gara de Nord

Statul ia în considerare mai multe variante de modernizare a Garii de Nord, prin care trenul ar urma sa circule în subteran, chiar la 28 de metri adâncime. Vezi cum arata mega-proiectele de reconfigurare a celei mai mari gari din România, potrivit Strategiei de dezvoltare a infrastructurii feroviare, elaborata de CFR SA si Ministerul Transporturilor.

Modernizarea statiei Bucuresti Nord trebuie sa fie o prioritate a sistemului feroviar roman, atat din perspectiva cresterii competitivitatii transportului feroviar pe piata interna a transporturilor, cat si din perspectiva integrarii sistemului feroviar roman in spatiul european unic al transporturilor, se arata in Strategia de dezvoltare a infrastructurii feroviare.

Mai mult, modernizarea statiei Bucuresti Nord este necesara si in contextul activarii "Drumului Matasii", proiect ce include si un coridor feroviar de transport intercontinental ce va conecta Europa cu Asia (in principal China), via Bucuresti si Istanbul, se mai explica in proiectul citat.

Principala problema a Garii de Nord este ca, in configuratia actuala, nu permite realizarea unui tranzit fluent prin Bucuresti, pe directiile est-vest (coridorul european Rin-Dunare) si nord-sud, ci impune segmentarea parcursului trenului in vederea rebrusarii.

Prin urmare, au fost realizate mai multe studii pentru reconfigurarea functionala a Garii de Nord. Aceste studii preliminare propun realizarea unor conexiuni feroviare de tip by pass pe directiile nord-sud si est-vest.

Tren subteran Gara de Nord – Obor

"Se pune problema realizarii unei conexiuni subterane intre statiile Bucuresti Nord si Bucuresti Obor, care asigura continuitatea pe relatia est-vest, si a unei conexiuni partial subterane intre statiile Bucuresti Nord si Bucuresti Progresu, care asigura continuitatea pe relatia nord-sud. Implicit, se pune problema transformarii statiei Bucuresti Nord din statie terminus in statie de trecere", explica autorii proiectul de act normativ.

Ei apreciaza ca o astfel de abordare poate rezolva problema fluidizarii traficului international si national pe relatiile est-vest si nord-sud, dar prezinta dezavantajul unor costuri ridicate de contruire a conexiunilor subterane intraurbane.

Gara de Nord, mutata in Baneasa

O varianta alternativa, propusa in cadrul unui studiu realizat de Institutul de Arhitectura "Ion Mincu" din Bucuresti, vizeaza construirea unei noi gari centrale pe un amplasament apropiat de cel al statiei Bucuresti Baneasa.

Detalii, pe Economica

marti, 09 iulie 2019, 439 afisari

Curs BNR vineri, 22 noiembrie 2024

1 EUR4.9759 RON
1 USD 4.7742 RON

Evolutia Euro in ultimele 7 zile

Convertor valutar BNR

=
Rezultat + TVA (RON):
TVA 19% (RON):
Convertor valutar avansat

Cursul mediu pe 3 luni

August Septembrie Octombrie
Euro 4,9765 4,9743 4,9748
USD 4,5199 4,4780 4,5615

Cel mai bun curs la banci

1 EUR = 5.0400 RON
la OTP Bank Romania
1 USD = 4.8500 RON
la Credit Europe Bank
valabil pentru cumparare, la 19.01
Curs valutar banci

Convertor valutar banci

Creditare

Stiri financiare

Citeste toate stirile Codul fiscal

Promotii banci

Vezi toate promotiile