Rebranding-ul sterge o parte din pacatele bancilor din Romania
In ultimii ani, bancile de pe piata locala s-au schimbat la fata continuu. Fie pentru ca au fost preluate de institutii financiare straine, fie pentru ca le lipsea credibilitatea in fata clientilor, cum e cazul Volksbank, preluat de catre Banca Transilvania, campaniile de rebranding s-au dovedit profitabil.
Ca sa fie atractive pentru clienti, institutiile de credit trebuie sa aiba o reputatie nepatata, sucursale impecabile si mult galben, culoarea aurului, în logo, spun analistii media. „La banci, conteaza foarte tare cum arata sucursalele, se poate construi foarte mult si creativ pe aspectul acestora“, este de parere analistul media Iulian Comanescu. În general, bancile lucreaza cu clienti persoane fizice, si nu din categoria private banking, ci simpli cetateni. Astfel ca, o componenta puternica a brandingului se refera la aceasta, mai spune analistul media. Potrivit spuselor sale, specificul comunicarii este dat de clienti, si nu numai în materie de brand. „În ceea ce priveste institutiile de credit, exista o serie de reguli traditionale, ca folosirea galbenului, care e legat de aur, deci de bani si bogatie, dar ele sunt încalcate frecvent fiindca nu te poti diferentia într-o piata în care, sa zicem, toate logo-urile de banci ar fi galbene“, explica Iulian Comanescu.
Cine pastreaza brandul în fuziuni
De regula, atunci când au avut loc fuziuni între institutiile financiare, se începe procesul de rebranding. În astfel de cazuri, cumparatorul îsi pastreaza brandul sau o parte din el, asa cum a fost în cazul UniCredit-Tiriac, care, a devenit dupa niste ani doar UniCredit. „Bineînteles ca acelasi cumparator beneficiaza de o expunere mai mare a brandurilor, la filialele sau sucursalele bancii înglobate si în toate operatiunile acesteia, de la formulare la e-banking. Daca e vorba de un brand cu totul nou pentru institutia rezultata în urma fuziunii, el e atât de benefic cât e actiunea de rebranding în sine“, mai spune Iulian Comanescu.
Detalii, pe Capital