"Restaurantul" din coltul strazii: Mega Image devine liderul pietei de produse reci "gata de mancat", cu vanzari de peste 2,6 milioane de euro
Retailerul olandezo-belgian Mega Image, cel mai mare lant de supermarketuri din Bucuresti, a devenit liderul pietei produselor reci, gata de mâncat, devansând astfel Cris-Tim, cel mai mare producator de mezeluri din România. Retailerul a vândut astfel de produse în valoare de aproximativ 12 milioane de lei anul trecut, iar daca îsi va mentine cota de piata, cresterea estimata pentru 2018 este de peste 9%.
Colturile "fresh" cu mancare gatita au devenit in ultimii ani un "must have" al lanturilor de magazine care se intrec in idei si bugete pentru promovarea lor in randul consumatorilor. S-au nascut branduri si s-au creat parteneriate in incercarea magazinelor de a profita de schimbarea stilului de viata al romanilor din marile aglomerari urbane care au tot mai putin timp pentru a gati, dar sunt tot mai interesati de o alimentatie sanatoasa. Pana acum s-a detasat si un jucator care, din datele companiei de cercetare de piata Euromonitor International, a ajuns sa incaseze 20 de lei din fiecare 100 cheltuiti pe astfel de produse.
Mai exact, din datele companiei de piata Euromonitor, retailerul Mega Image, operat de Ahold-Delhaize, detinea la finele anului trecut o cota de 20% din piata valorica a produselor reci, gata de mancat, cel mai valoros segment din categoria produselor ready to eat. Acestea au generat anul trecut vanzari estimate de 59,3 milioane de lei, fata de 56 milioane de lei cu un an in urma.
Cu cele doua branduri ale sale - 365 si Mega Apetit -, aceasta a reusit sa-si devanseze principalul competitor, Cristim 2 Prodcom, liderul pietei de mezeluri din Romania, la o distanta de un singur punct procentual. "Performantele Mega Image pot fi atribuite expansiunii agresive cu brandul Mega Apetit care completeaza oferta lansata anterior sub marca privata 365. Mega Apetit a fost lansat in 2016 si a raportat o crestere exponentiala in 2017, in conditiile in care Mega Image a investit masiv in dezvoltarea segmentului", sunt de parere specialistii Euromonitor.
De altfel, succesul acestui brand se poate ghici si din miscarea de la finele anului trecut a retailerului care a deschis in food-court-ul unuia dintre mall-urile bucurestene, Plaza Romania, un magazin de format mic sub brandul Mega Apetit.
"Noul magazin vine in intampinarea oamenilor activi, care nu pot aloca mult timp pentru pregatirea meselor sau care au nevoie de gustari rapide si sanatoase in pauzele din timpul programului de munca sau in timpul liber. Astfel, noul Shop&Go - Mega Apetit include o gama extinsa de produse pentru consum in orice moment al zilei, de la sandvisuri, aperitive, salate, supe, dar si ciorbe, feluri principale, dulciuri si meniuri complete. O noutate in noul magazin sunt mancarurile gatite, calde sau reci, care includ de la retete romanesti pana la preparate gourmet, pregatite la foc sau pe gratar cu carbune", anunta Mega Image printr-un comunicat.
"Ne asteptam ca piata ready meals, in special cele care se pot incalzi, sa creasca intr-un ritm alert avand in vedere dorinta tot mai mare a consumatorilor de a plati mai mult pentru comoditate. De asemenea, investitiile producatorilor atat in retete traditionale dar si in preparate mai putin obisnuite stimuleaza consumul", mai apreciaza cercetatorii Euromonitor. Potrivit acestora, in 2018 acest segment va ajunge la vanzari de 64,8 milioane de lei, cu 9,2% mai mult decat anul anterior si cu 15,7% peste nivelul raportat in 2016.
Detalii, pe Economica