Romanii cheltuie 100 mil. euro pe an pe parfumuri de lux, dublu fata de cat dau pe sapun
Romanii cheltuie anual circa 100 de milioane de euro pe parfumuri si cosmetice de lux, cu aproape 60% mai mult decat cheltuie pe sapun, potrivit datelor ZF.
Diferenta este data insa de pret in contextul in care un parfum ajunge sa coste in medie 100-150 de euro, pe cand un sapun este doar 1-2 euro.
Romanii sunt de altfel codasi in Europa la consumul de produse de ingrijire precum pasta de dinti sau sampon, un semn al subdezvoltarii economiei si al lipsei de educatie a populatiei.
Totusi, o patura subtire a populatiei isi permite sa cumpere parfumuri, creme si cosmetice de lux. In Romania doar 200.000 de angajati au salariu de peste 1.000 de euro lunar la o populatie angajata de 4,5-5 milioane. Salariul mediu pe economie este de aproape 400 de euro. Piata cosmeticelor si parfumurilor de lux reprezinta 13% din totalul industriei de profil, potrivit calculelor ZF pe baza datelor din piata. Pe acest segment, principalii jucatori sunt Douglas, Sephora si Marionnaud, retele internationale care se bat cu putinele parfumerii de nisa si cu jucatorii independenti.
Detalii, pe ZF