Sapte orase europene vor invata de la Alba Iulia cum si-a construit strategia de brand
Administratiile a sapte orase din Europa vor învata din experienta municipiului Alba Iulia cum îsi pot construi în timp scurt o strategie si un manual de brand si un plan de dezvoltare a acestuia pe termen lung.
Alba Iulia, singurul oras din Romania care si-a construit si implementat un manual profesional de brand si ale carui progrese in domeniu au atras atentia Comisiei Europene, este lider de parteneriat in proiectul "City-as-a-Startup, City branding strategies & smart city technologies", urmand sa isi transfere cunostintele sale, pas cu pas, catre partenerii europeni implicati, astfel incat acestia sa isi poata construi, la randul lor, o strategie de brand puternica, personalizata.
" Alba Iulia devine primul centru de expertiza in marketing de oras din Europa. E prima retea de orase cu acest scop. Exista 22 de retele, dar aceasta e singura cu scopul de a construi expertiza pe city marketing si pe branding de oras. Sunt sapte orase din sapte tari, iar Alba Iulia este lider de proiect", a declarat, joi, in cadrul unei conferinte de presa, expertul de retea al Comisiei Europene prin programul URBACT III, Adrian Docea.
La randul sau, coordonatorul local al proiectului, Maria Elena Seemann, a subliniat ca Alba Iulia, care a inceput strategia de marketing din 2010, a fost "recunoscuta de Comisia Europeana ca un exemplu de bune practici", ceea ce reprezinta "cea mai buna recomandare".
Pentru inceput, reprezentantii oraselor si organizatiilor cuprinse in ambele faze ale proiectului "City-as-a-Startup", impreuna cu reprezentantii Programului de finantare URBACT III, s-au intalnit, de marti pana joi, la Alba Iulia, pentru un prim demers comun in dezvoltarea strategiilor de brand.
"Au fost organizate workshop-uri in cadrul carora orasele partenere au avut ocazia sa descopere ce am reusit noi sa facem in materie de city branding. Au vazut si proiectele de smart city, care reprezinta, de asemenea, un exemplu de bun succes", a precizat Seemann.
Detalii, pe Economica