Seful Wizz Air: Varsta medie a pasagerilor nostri este 27 de ani. La companiile de linie, media este 45 de ani. Noua generatie va cere eficienta
Seful Wizz Air, József Váradi, spune ca tinerii de astazi sunt diferiti si sunt atenti la cheltuieli. Daca vârsta medie a pasagerilor Wizz Air este de 27 de ani, în cazul companiilor de linie aceasta este de 45 de ani. Iar tinerii vor cere companiilor aeriene sa fie mai eficiente. În încercarea de a tine costurile reduse, compania mizeaza pe o flota uniforma, compousa din modele Airbus, care aduc economie la combustibil.
Seful Wizz Air, care a ajuns sa fie cea mai mare companie aeriana de pe plan local, mai crede ca modelul de operare low-cost pe care Ryanair l-a adaptat de la americanii de la Southwest Airlines, personalizat pentru a se potrivi nevoilor calatorilor europeni, va fi esential pentru companiile europene.
"Varsta medie a clientului nostru este de 27 de ani. Varsta medie a calatorului unei companii aeriene de linie este de 45 de ani. Ei (nr. companiile de linie) nu vad ce se intampla. Generatia tanara este foarte diferita de cea actuala. Sunt inteligenti, cu simt practic, autosuficienti. Copiilor mei ... nu le pasa. Merg la poarta de imbarcare si zboara. Iar ei vor cere companiilor aeriene sa fie mai eficiente", a declarat recent, Jozsef Varadi, CEO Wizz Air, in cadrul conferintei CAPA, care a avut loc la Berlin si citat de Forbes.
Despre afacerile din Europa Centrala si de Est, Varadi spune ca totul e ca un joc de stimulare, si ca Wizz Air nu concureaza cu celelalte companii aeriene, ci cu celelalte mijloace de transport. "Astazi, 30% din traficul nostru este reprezentat de cei care zboara pentru prima data. Daca te uiti la gradul de penetrare pe piata din SUA, peste 50% din populatie zboara in mod regulat, cel putin odata pe an. In Europa de Vest, gradul este de 45%. In Europa Centrala si de Est, procentul este de 15%, si era 4% in urma cu 15 ani", mai completeaza oficialul companiei.
Cheia succesului
Cheia succesului companiei este modelul Airbus A321, care ofera un cost de operare redus, si despre care Varadi spune ca este cel mai eficient avion si va continua sa fie si in urmatorii ani. Modelul A321 ofera o reducere a costurilor cu 10% fata de modelul clasic A320, iar A321neo are o eficienta si mai mare, oferind o reducere a costurilor cu 20%. Wizz Air isi foloseste avioanele la maximum, cu o utilizare medie de 12,5 ore pe zi.
Detalii, pe Economica