Simona Moldovan (Oracle): Romanii sunt in continuare traditionalisti in ceea ce priveste shopping-ul online
Românii sunt în continuare traditionalisti în ceea ce priveste shopping-ul online, ei preferând sa mearga la cumparaturi cu întreaga familie, sa probeze si sa atinga articolele de îmbracaminte, eventual sa faca si alte activitati în timp ce fac cumparaturi, sustine Simona Moldovan, Oracle Customer Experience Sales Manager, EE&CIS.
Conform unui nou studiu realizat de Oracle, consumatorii sunt nemultumiti si dezamagiti de experientele pe care le ofera brandurile si au de doua ori mai multa incredere in membrii familiei (77%) si prieteni (75%) decat in oricare alta sursa in ceea ce priveste recomandarile de cumparaturi.
"Statisticile europene arata ca 69% dintre utilizatorii de internet din Uniunea Europeana au facut cumparaturi online, in 2018, in timp ce in Romania doar 26% au cumparat online. Astfel, romanii sunt in continuare traditionalisti in ceea ce priveste shopping-ul online, ei prefera sa mearga la cumparaturi cu intreaga familie, sa probeze si sa atinga articolele de imbracaminte si eventual sa faca si alte activitati in timp ce fac cumparaturi. Totusi, acest lucru nu inseamna ca nu se documenteaza de pe internet inainte de a merge la cumparaturi. In mod clar, consumatorii devin mai constienti si in Romania, incearca sa fie mai bine informati, cauta detalii, verifica preturile si locatiile de cumparaturi disponibile", a spus Simona Moldovan.
Potrivit acesteia, brandurile care ofera acces facil la informatii sunt in directia buna, castigand astfel clientii de partea lor. Mai mult decat atat, popularitatea scazuta a shopping-ului online este, de asemenea, un semn al problemelor existente cu privire la experienta cumparaturilor online. Multi dintre clienti sunt ingrijorati in cazul in care produsul pe care l-au comandat nu corespunde cu produsul primit sau nu au incredere in procesul de plata. Consumatorii se asteapta la o livrare rapida, o procedura usoara pentru returnari, preturi mai mici si un canal de comunicare flexibil.
Datele studiului releva faptul ca majoritatea consumatorilor (82%) a avut cel putin o experienta dezamagitoare sau suparatoare cu o anumita marca si mai mult de trei sferturi dintre consumatori (78%) spun ca au avut o experienta in care nu au fost multumiti de serviciul oferit pentru clienti, se arata intr-un comunicat al Oracle, remis marti AGERPRES.
Detalii, pe Economica