Situatia cartierului cu locuitori captivi din nordul Bucurestiului se agraveaza. Ce solutii se intrevad
Drumul forestier prin care se facea accesul în cartierul Greenfield din nordul Capitalei a fost închis în iarna acestui an, dupa o decizie a instantei. Astazi, la aproape sase luni de la închiderea acestuia, dezvoltatorul Impact asteapta PUZ-urile pentru a demara constructia drumurilor de acces, iar Compania de Drumuri a anulat, la cererea Politiei, posibilitatea întoarcerii spre Bucuresti sub pod, pentru cei care ies din Aleea Teisani.
Disputa intre Directia Silvica si Impact, aparuta in 2008, s-a terminat anul trecut cu o decizia a instantei prin care se cerea inchiderea drumului Vadu Moldovei, pe unde locuitorii cartierului ajungeau acasa. De la momentul inchiderii, februarie 2017, cei circa 5.000 de locuitori ai cartierului sunt obligati sa foloseasca alte rute pentru a putea ajunge in oras.
Iar de saptamana trecuta au o varianta si mai lunga. Compania Nationala de Drumuri (CNAIR) a anulat posibilitatea virarii la stanga, spre Bucuresti, sub podul de la iesirea din Aleea Teisani.
"Am reconfigurat acolo toata intersectia, pentru ca Politia ne-a cerut sa reconfiguram din cauza ambuteiajelor. Saptamana trecuta s-a anulat posibiltiatea intoarcerii pe sub pod. Traseul locuitorilor din Greenfield s-a lungit cu circa 3 km. Au fost anulate giratoriile sub pod si s-a facut un nou sens giratoriu spre Tunari, unde pot intoarce in noul giratoriu si pot intra in oras", a declarat pentru ECONOMICA.NET Alin Serbanescu, purtatorul de cuvant al CNAIR.
Scriitorul Mircea Cartarescu, unul dintre locuitorii cartierului Greenfiled, atragea in urma cu cateva zile atentia asupra acestei noi situatii si scria pe pagina de Facebook ca "acum a aparut o obligatie la dreapta, spre centura. Prin urmare, s-a luat oamenilor si posibilitatea de-a se-ntoarce-n oras. Toti sunt impinsi acum spre Otopeni, spre Tunari, la mama naibii. Complexul Mall Baneasa, de unde locuitorii se aprovizioneaza, era la cinci minute cu masina, acum e la jumatate de ora cel putin. In oras nu ajungi decat dupa drumuri nesfarsite. Cine plateste acestor oameni combustibilul si timpul pierdut in trafic? Cartierul e in sectorul 1 al Bucurestiului, primaria are o responsabilitate pe care nu si-o onoreaza fata de cei 4.000 de locuitori din Greenfield. Asa realmente nu se mai poate!".
Detalii, pe Economica