Socul provocat de Brexit incepe sa afecteze industria auto din Marea Britanie
Socul provocat de Brexit începe sa afecteze industria auto din Marea Britanie, unde Vauxhall a redus numarul locurilor de munca, Jaguar Land Rover intentioneaza sa restrânga productia, iar liderii de sindicat se tem ca acesta este numai începutul, scrie News.ro.
”Oamenii nu ar trebui sa subestimeze pericolele aduse de Brexit. De ce ar continua Nissan sa investeasca in nord-estul Marii Britanii daca are o fabrica in Spania unde poate construi acelasi automobil fara o taxa vamala de 10%?”, a spus John Cooper, lider sindical care a lucrat in industria auto in Ellesmere Port, unde Vauxhall construieste modelul Astra de aproape 40 de ani.
Taxele vamale si alte obstacole din calea comertului ar putea fi dezastruoase pentru industria auto, in conditiile in care componentele traverseaza granitele de mai multe ori in timpul procesului de fabricatie, scrie News.ro.
Un exemplu este automobilul BMW Mini, fabricat la Oxford. Inainte de a ajunge pe linia de productie, fiecare arbore cotit este fabricat in Franta, livrat la fabrica de motoare a BMW din Hams Hall, langa Birmingham, iar apoi la Steyr, Austria, pentru asamblare.
Aceasta este miza, in timp ce guvernul britanic incearca sa stabileasca ce fel de relatie comerciala doreste cu Europa dupa separare. O uniune vamala, pe care guvernul a exclus-o, ar elimina o parte din frictiunile din viitoarele relatii comerciale. Dar reglementarile sunt un alt obstacol, iar cotele ar putea fi un altul, in functie de termenii acordului final.
Costul asamblarii unui automobil in Marea Britanie ar putea creste cu 2.372 de lire sterline (3.337 dolari), potrivit unui scenariu in care ar fi impuse taxe vamale de 10%, potrivit estimarilor firmei PA Consulting din Londra.
Detalii, pe Economica