159 de ani de la Mica Unire, dar nici acum nu ne leaga un drum rapid. Ce se intampla cu autostrada care ar trebui sa uneasca Moldova de Muntenia
La 159 de ani de la Mica Unire, Moldova si Tara Româneasca nu sunt legate si printr-o autostrada. Daca planurile initiale includeau posibilitatea unei autostrazi între Focsani si Buzau, cele anuntate pe finalul mandatului lui Tudose vizeaza doar un drum expres, si acela via Braila.
Soseaua rapida care ar trebui sa lege Capitala de Moldova (A7) a devenit teatru de razboi intre proiectanti si Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
In noiembrie 2016, viitorul drum de aproape 330 de kilometri dintre Ploiesti si Pascani a fost impartit in patru tronsoane si scos la licitatie pentru actualizare studii de fezabilitate si proiectare. Aceste studii ar fi trebuit sa stabileasca daca noua sosea va fi construita ca drum expres sau autostrada
Din cauza contestatiilor, termenul de depunere a ofertelor a fost amanat si de 15 ori in cazul tronsonului Buzau – Focsani.
Dupa ce ofertele au fost in sfarsit deschise in vara anului trecut, acum se tot amana termenul de evaluare.
Astfel, in cazul tronsonului Ploiesti – Buzau, evaluarea ofertelor a fost amanata de patru ori, pana pe 15 martie. Asta dupa ce Curtea de Apel Bucuresti a admis luni, 22 ianuarie, contestatia Consitrans si a obligat CNAIR sa reevalueze oferta firmei de proiectare.
Si pentru tronsonul Buzau – Focsani evaluarea ofertelor a fost amanata de trei ori, pana pe 31 martie, conform datelor sintetizate de Asociatia Pro Infrastructura in tabelul din galeria foto.
Detalii, pe Economica