Adio, Autostrada Ploiesti – Comarnic – Brasov cu chinezi! Guvernul demis nu a apucat sa o aprobe, iar cel nou nu o sustine
Proiectul cu chinezii pentru Autostrada Ploiesti – Comarnic – Brasov nu a mai apucat sa fie aprobat de catre Guvernul PSD demis. Cum noul Guvern PNL nu sustine varianta cu partenerii asiatici, rezulta înca multi ani pierduti pentru soseaua de mare viteza care ar trebui sa preia din traficul de pe unul dintre cele mai aglomerate drumuri nationale.
Comisia Nationala de Strategie si Prognoza (CNSP) nu a primit inca o oferta finala din partea asocierii chino – turce CCCC - Makyol pentru construirea Autostrazii Ploiesti – Comarnic – Brasov, astfel ca nu a fost inca atribuit contractul, potrivit unor surse oficiale, consultate de ECONOMICA.NET.
Si chiar daca ar fi atribuit, acest contract ar trebui aprobat prin Hotarare de Guvern. Cum Executivul PSD - care sustinea proiectul in varianta cu chinezii a fost inlocuit - sansele ca acesta sa mai fie aprobat sunt aproape nule.
Insusi ministrul desemnat al Transporturilor din partea PNL, Lucian Bode, a declarat public ca nu sustine proiectul realizarii prin PPP cu chinezii. Acesta a spus ca va trebui facuta o analiza urgenta pe proiectul autostrazii Comarnic-Brasov, care se dorea a fi realizat in parteneriat-public privat de catre fosta guvernare PSD.
'Pe Comarnic-Brasov va trebi sa facem o analiza urgenta sa vedem unde au ajuns, in ce stadiu au ajuns cu acest PPP, pe care eu am spus public ca nu-l sustin deoarece genereaza, asa cum am vazut rapoarte ale Comisiei Europene, genereaza costuri suplimentare duble in multe situatii, reducerea numarului de kilometri, perioada de implementare foarte-foarte mare, dubla fata de cat estimau initial. Aceasta forma de PPP nu o sustin. Am spus, pe Comarnic-Brasov vom cere un punct de vedere din partea Comisiei Europene si aprobarea Comisiei, iar daca BEI, BERD, Banca Mondiala, institutiile financiare internationale vor dori sa intre ca parteneri in a sustine acest proiect eu cred ca se poate realiza si in PPP, dar impreuna cu partenerii europeni, nu asa cum au vrut, lipsit de orice transparenta, cei de la PSD sa promoveze acest proiect', a mai spus Lucian Bode.
De la zero, cu alt PPP
De asemenea, programul de guvernare al PNL privind autostrada care ar trebui sa traverseze Carpatii prin Valea Prahovei prevede doar construirea sectiunii de 58 kilometri de la Comarnic la Brasov, fara tronsonul de la Ploiesti la Comarnic.
Detalii, pe Economica