În ciuda asigurarilor venite din partea Guvernului si a retailerilor ca reducerea TVA la alimente, de la 1 iunie, se va resimti în buzunarele românilor, marii producatori agricoli sustin ca nu va fi asa. Ei acuza comerciantii ca le-au majorat taxele de marketing.
ul de afaceri crede ca populatia nu va beneficia astfel de scaderi de preturi de pana la 12%, asa cum au anuntat comerciantii si unii procesatori. "Eu cred ca preturile vor ramane aceleasi pentru ca retailerii ne cer taxe mai mari, noua producatorilor. Eu vand produse lactate catre Kaufland unde trebuie sa platesti 8 taxe care insumeaza 90% din pretul final al produsului. Dupa ce s-a anuntat reducerea TVA, ne-au trimis nota ca mai vor 7%", a declarat pentru ECONOMICA.NET Adrian Porumboiu. Potrivit acestuia, situatia este intalnita in toate retelele de hipermarketuri. "Cate impozite se platesc din acest adaos comercial de 90%?", se mai intreaba retoric Porumboiu, care crede ca este vorba despre miliarde de euro neimpozitate care se repatriaza in tarile de origine ale respectivelor retele.
"Diferenta de pret de la fabrica la hipermarket este 90%. Este o umilinta totala", mai spune Porumboiu, care nu se gandeste insa sa renunte la contractele cu hipermarketurile. "Nimeni nu are curajul sa se ia de hipermarketuri", mai crede omul de afaceri.
Detalii, pe Economica