Alianta dintre Auchan si Alibaba afecteaza pozitia Carrefour in China
Parteneriatul dintre retailerul francez Auchan si gigantul chinez al comertului electronic Alibaba risca sa afecteze pozitia Carrefour în China si l-ar putea determina pe noul sau sef sa vânda operatiunile din statul asiatic, transmite Reuters.
Alexandre Bompard a preluat in iulie conducerea Carrefour, al doilea retailer mondial dupa Wal-Mart, iar in data de 23 ianuarie va prezenta planul sau strategic pentru compania franceza.
Bompard trebuie sa decida daca va ramane sau daca va pleca din China, unde Carrefour a incercat ani de zile s-si redreseze vanzarile, care inca au scazut cu 5,4% in trimestrul trei din 2017, din cauza concurentei jucatorilor locali si a dezvoltarii vanzarilor online.
Intrebat daca a luat o decizie privind China, Alexandre Bompard a declarat pentru Reuters: 'Voi vorbi despre asta foarte curand'. Intrebat daca asta se va intampla la prezentarea din ianuarie, seful Carrefour a raspuns: 'Da'.
'Pana acum, singurii retaileri occidentali care au avut succes in China sunt cei care au incheiat parteneriate cu retailerii locali, cum a facut Auchan cu Sun Art Retail. O combinatie intre offline si online este de asemenea o optiune, asa cum am vazut la recentul acord dintre Wal-Mart si JD.com. Daca nu ajunge curand la o astfel de concluzie, Carrefour ar putea decide sa-si vanda activele din China', sustin analistii de la Bryan Garnier.
Luni, Alibaba a anuntat o investitie de 2,9 miliarde de dolari, achizitionand o participatie in Sun Art, unul din principalii operatori de hipermarketuri din China, in care Auchan detine o participatie importanta.
Detalii, pe Economica