Andreas Elsner, Telekom Romania: nu vad o crestere a tarifelor in 2020 daca Guvernul nu va mai face surprize cu vreo taxa
Andreas Elsner, directorul executiv comercial pentru segmentul rezidential din cadrul Telekom România, a declarat, la o întâlnire cu presa, ca exclude o crestere de preturi în 2020 cu conditia ca Guvernul sa nu introduca taxe noi.
"Daca Guvernul nu va mai face vreo surpriza mare adica daca decide sa vina cu taxe hilare sau ceva de genu acesta, nu vad pe radar vreo scumpire pentru 2020. Cu siguranta, unele preturi au nevoie de ajustari pentru ca nu vrem sa pierdem bani. La sfarsitul zilei oriunde gasim un segmet care merpe pe pierderi, vom opera scumpiri. Nu suntem aici ca sa pierdem banil, ci ca sa ramanem pentru ca pentru a supravietui trebuie sa ramanem profitabili. Dar, o schema mare de scumpiri nu se afla momentan in planurile noastre. Dar nu pot sa prevad lucrurile acum", a spus Elsner.
Recent, compania a anuntat ca va majora tarifele, incepand cu 1 martie 2020, cu 2 lei (TVA inclus) in plus pentru fiecare serviciu fix (internet, TV si voce) si pentru fiecare abonament mobil. Acesta este a treia majorare de preturi din ultima perioada, dupa ce in toamna anului trecut, Telekom Romania a scumpit preturile unor abonamente, dupa o alta crestere operata in aprilie si argumentata atunci prin cresterea costurilor asociate furnizarii serviciilor de comunicatii.El a explicat ca cele trei cresteri de pret au avut doua motivatii diferite, respectiv scumpirea facturilor la utilitati si majorarea salariului minim, pe de o parte si, pe de alta parte, pentru ca operatorul inregistra costuri fixe mai mari decat banii incasati de la clienti.
Au fost trei cresteri de preturi dar vreau sa le diferentiez un pic. Au fost doua cresteri de pret, cand am crescut cu doi lei. Preturile sunt calculate cu o marja foarte mica. Suntem operatorul telecom cu cele mai joase margini de pe piata. Am avut multe cresteri in trecut. De exemplu, in 2019, pretul la energie a crescut cu 19%, salariul minim a crescut. Desigur, respectam regulile, obligatiile si de aceea, marginile noastre sunt atat de mici incat a trebuit sa reactionam. Daca ne uitam la alte tari, unde am avut preturi premium cu o marja de 50% acoperim astfel de cresteri mici. De aceea, inca vrem sa fim cei mai ieftini, dar trebuie eforturile cresc, preturile la utilitati cresc. Au fost cresteri mici, de doi lei. Unde am avut cresteri mari a fost la al doilea val de scumpiri, unde am facut ordine in baza de clienti. Am avut clienti vechi care plateau semnificativ mai putin fata de nivelul pietei si aveam marje negative. Acest lucru inseamna aveam costuri mai mari cu un client decat castigam si nu este un model de business sustenabil. Suntem aici ca sa prosperam, vrem sa ramanem aici. Nu sunt o organizatie non-profit. Asa ca au fost doua tipuri de scumpiri - una in toamna cand am crescut contributia la marja negativa si doua cresteri micute unde aveam nevoie sa compensam toate scumpirile care au avut loc in jurul nostru", a explicat oficialul Telekom.
Detalii, pe Economica