ANPC vrea sa elimine taxa de reziliere din contractele Vodafone si Cosmote. Ce spun operatorii
Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) a intrat si în contractele operatorilor de telefonie mobila. Primii operatori vizati sunt Vodafone si Cosmote. Problema? Taxa de reziliere a contractelor.
ANPC a primit reclamatii de la clientii celor doua firme de telefonie mobila si a incheiat procese verbale de constatare. Potrivit legii 193/2000, de la 1 octombrie 2013, plangerile intemeiate care vizeaza contractele preformulate – asa cum sunt si cele de telefonie mobila – sunt trimise in instanta. In cazul in care instanta constata ca exista prevederi contractuale cu caracter abuziv, aceasta dispune eliminarea acestora din toate contractele in executare incheiate intre profesionistul in cauza si consumatori.
Altfel spus, de la o reclamatie a unui consumator se poate ajunge la modificarea tuturor contractelor.
In cazul de fata, sesizarea impotriva Vodafone Romania a ajuns deja in instanta si este inregistrata la Tribunalul Bucuresti, sectia contencios administrativ si fiscal – dosarul 36773/3/2013, cu obiectul actiune in constatare.
Un client al Vodafone a reclamat faptul ca la momentul in care facut o cerere de reziliere a contractului operatorii companiei l-au instiintat ca trebuie sa plateasca taxa de reziliere calculata, pornind de la suma de 200 euro, impartita la 24 de luni, inmultita cu numarul de luni ramase pana la incetarea de drept a contractului, potrivit termenilor si conditiilor generale de afaceri (TCG). Clientul in cauza ar fi trebuit sa plateasca 140 de euro pentru a-si incheia relatia cu Vodafone.
Detalii, pe Economica