Autostrada Targu Neamt – Iasi prin PPP, lansata joi in SICAP. Va avea 68 de kilometri si va costa un miliard de euro
Comisia Nationala de Strategie si Prognoza a publicat joi anuntul pentru atribuirea contractului de realizare a Autostrazii Târgu Neamt – Iasi prin parteneriat public – privat. Aceasta este a doua autostrada prin PPP lansata de Guvernul Viorica Dancila, dupa Autostrada Ploiesti – Comarnic – Brasov.
Constructorii interesati de proiect sunt asteptati sa isi depuna candidaturile pana pe 3 iulie, conform datelor din platforma de achizitii publice SICAP.
Valoarea totala estimata a contractului este de un miliard de euro, fara TVA, iar criteriul de atribuire este cel mai bun raport calitate - pret, in care componenta tehnica are o pondere de 45%.
Comisia Nationala de Strategie si Prognoza a publicat pe 20 decembrie studiul de fundamentare pentru realizarea prin Parteneriat Public Privat a autostrazii Targu Neamt – Iasi. Conform acestui document, noua autostrada va costa 1,2 miliarde de euro, cu tot cu TVA si va fi gata in patru ani.
Contractul se va derula pe o perioada de 30 de ani, primii patru ani fiind pentru inchidere financiara, proiectare si executie, iar urmatorii 26 ani pentru operare.
In situatia devansarii lucrarilor perioadei de 48 luni aferenta lucrarilor de proiectare si executie, partenerul privat va primi din partea partenerului public o prima de succes echivalenta cu ponderea intr-un an a perioadei de devansare, valoarea totala a primei de succes fiind de 80 milioane euro/an. In situatia intarzierii finalizarii perioadei de proiectare si executie, partenerul privat va plati partenerului public o amenda corespunzatoare ponderii in an a perioadei de intarziere, amenda anuala fiind de 80 milioane euro.
De asemenea, realizarea prin PPP a autostrazii Targu Neamt - Iasi implica o plata anuala de disponibilitate pe perioada de operare de maximum 61 milioane euro (fara TVA). "Aceasta autostrada la implementare necesita o plata de disponibilitate pentru a putea fi fezabila prin PPP", se precieaza in studiul de fundamentare.
Aportul in numerar la capitalul societatii de proiect al partenerului public consta in suma de maximum 25% din valoarea totala a investitiei. Autorii studiului propun o participare a partenerului public, adica a statului roman, cu minim 15%.
Detalii, pe Economica