Autostrazile Vioricai Dancila. Care sunt cei 350 de kilometri promisi pana in 2020
România ar putea avea 350 de kilometri noi de autostrada pâna în 2020, potrivit premierului Viorica Dancila. ECONOMICA.NET prezinta proiectele pe care se bazeaza promisiunea sefei Executivului, considerata fantezista de catre un ONG dedicat infrastructurii.
Reteaua de autostrazi a Romaniei ar putea creste cu aproape 660 de kilometri in urmatorii sase ani, conform unui document oficial privind programul de constructie autostrazi in perioada 2018 – 2023, obtinut in exclusivitate de catre ECONOMICA.NET.
In cadrul acestui program este prevazuta receptia a 350 de kilometri pana in 2020, conform datelor extrase de catre Economica.net si prezentate in tabelul de mai jos.
Astfel, anul acesta ar putea fi receptionati circa 95 de kilometri de autostrada: ciotul de la intrarea in Capitala a Autostrazii Bucuresti – Ploiesti, Nodul Gilau, o sectiune din lotul 2 Lugoj – Deva, lotul 3 Lugoj – Deva, loturile 3 si 4 Sebes – Turda si trei loturi din Autostrada Campia Turzii - Targu Mures.
Anul viitor, este previzionata receptia a inca 63 kilometri: lotul 4 Lugoj – Deva, loturile 1 si 2 Sebes Turda.
Cei mai multi kilometri de autostrada din mandatul actualului premier ar putea fi receptionati in 2020. Pentru acel an, se estimeaza finalizarea a circa 194 de kilometri: lotul Rasnov – Cristian al Autostrazii Comarnic – Brasov, lotul Ungheni – Ogra din Autostrada Targu Mures – Campia Turzii, circa 56 de kilometri de la Nadaselu pana la Suplacu de Barcau din Autostrada Transilvania si Drumul Expres in regim de autostrada Craiova – Pitesti.
"Laurii" actualului program de constructie autostrazi vor fi culesi insa abia de catre Guvernul ce va fi instaurat in 2021, cand se estimeaza inaugurarea a circa 215 kilometri. Astfel, atunci urmeaza sa fie finalizate Autostrada de Centura a Capitalei, sectiunile 1 si 5 ale Autostrazii Sibiu – Pitesti, Autostrada Suplacu de Barcau – Bors, dar si lotul Targu Mures – Ungheni din Autostrada Targu Mures – Campia Turzii si Podul de la Braila, cea mai complexa lucrare de infrastructura din istoria post-decembrista a Romaniei.
Detalii, pe Economica