Averea imobiliara a McDonald s Romania dezvaluita in premiera
Modelul de afaceri adoptat de gigantul american McDonald‘s este total atipic fata de cel practicat de concurentii sai din industria fast-food. Pe langa vanzarea celebrilor hamburgeri, retailerul a dezvoltat o adevarata afacere imobiliara pe plan local
McDonald‘s este singurul lant international de restaurante de tip fast-food care a intrat direct pe piata romaneasca, spre deosebire de concurentii sai, KFC si Subway, ale caror unitati sunt operate in sistem de franciza. In cei 18 ani de cand functioneaza in Romania, McDonald‘s a investit in dezvoltarea retelei peste 100 mil. euro, suma din care 60% reprezinta investitiile imobiliare si 40%, echipamentele. Compania are in proprietate totala sau partiala 20 dintre terenurile pe care functioneaza restaurantele McDonald‘s in Romania, iar spatiile inchiriate sunt concesionate pe o perioada de minimum 20 de ani, insa ajunge cu cele mai multe contracte la o perioada de 49 de ani. Americanii au in total 65 de restaurante deschise in 21 de orase din Romania, dintre care 33 de unitati McDrive, in cazul carora toate cladirile sunt in proprietatea companiei.
„Pentru o parte din restaurantele McDrive avem in proprietate si terenurile. In cazul unitatilor McDrive pe care le vom deschide de acum incolo, prima optiune este cumpararea terenului sau a unei cladiri, daca se pliaza pe ce ne intereseaza pe noi (restaurantul din Piata Romana este in aceasta situatie - n.red), si facem demersuri de achizitie a unor spatii care sunt inchiriate in momentul de fata“, a declarat Daniel Boaje, directorul general al McDonald‘s Romania.
Detalii, pe Capital